האוניברסיטאות הודיעו: נפתח את השנה בלימודים מרחוק בלבד

באוניברסיטאות תכננו להתחיל את השנה בלימודים היברידיים - מהקמפוס ומהבית, אולם לאור מצב התחלואה והסגר, החליטו שבשלב זה הלמידה תתקיים רק מרחוק

ייקח עוד זמן עד שנראה שוב סטודנטים בקמפוס. צילום אילוסטרציה: BigStock

הסטודנטים באוניברסיטאות בישראל ילמדו בחודשים הראשונים של השנה מרחוק בלבד, ללא הגעה לקמפוסים – כך על פי הודעה שפרסם היום (ג') ועד ראשי האוניברסיטאות. טרם התקבלה הודעה דומה מהמכללות, אולם לא מן הנמנע שהן יצטרפו לכך.

באוניברסיטאות תכננו להתחיל את שנת הלימודים, שתצא לדרך ב-18 באוקטובר, בלמידה היברידית – מרחוק ומהקמפוס. אלא שהוועד החליט לקיים את הלימודים בשלב הראשון רק מרחוק, לאור התחלואה המשתוללת של הקורונה ועקב הסגר, שהוטל בשבוע שעבר ולא ברור בשלב זה עד מתי הוא יימשך. בהודעה נמסר כי בהמשך יבחנו ראשי האוניברסיטאות את המצב ויקבלו החלטות בהתאם.

על פי ההודעה, "לאור החלטת הממשלה להטלת סגר ומתוך אחריות לבריאותם של הבאים בשערי האוניברסיטאות, החלטנו שהלימודים במוסדות השונים יתחילו במתכונת של הוראה מרחוק בלבד. מיד כאשר מצב התחלואה יאפשר זאת, נחזור ללמידה במתווה המשלב בין לימודים בכיתות במקביל ללמידה מקוונת".

האוניברסיטאות הכינו לקראת פתיחת השנה האקדמית מספר מתווים ללמידה היברידית, בעיקר כדי לאפשר לסטודנטים בשנה א' להכיר את המוסדות האקדמיים ואת האווירה הסטודנטיאלית. על פי אחד המתווים העיקריים, הכוונה הייתה לקיים חלק ניכר מההרצאות והשיעורים לשנה א' בקמפוס ולהתיר לסטודנטים רבים יחסית להגיע אליהם – בהתאם להנחיות משרד הבריאות. עם זאת, לאור חוסר הבהירות, מצב התחלואה והחשש להימשכות הסגר, החליט הוועד לקיים בשלב זה את הלמידה רק מרחוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים