עסקים עם מדינות המפרץ: "זו שעתם הגדולה של אנשי הסייבר"

דורון אמיר, טכנולוג סייבר ובכיר בענף ההיי-טק, אומר, כי התלות ההולכת וגוברת של עסקים בטכנולוגיה תגביר את הצורך בפתרונות הגנה של סייבר אזרחי, שמדינת ישראל נחשבת למובילה בה

דורון אמיר, טכנולוג סייבר ובכיר בענף ההיי-טק. צילום: יח"צ

דורון אמיר, טכנולוג סייבר ובכיר בענף ההיי-טק, אומר, כי התלות ההולכת וגוברת של עסקים בטכנולוגיה תגביר את הצורך בפתרונות הגנה של סייבר אזרחי, שמדינת ישראל נחשבת למובילה בה. אמיר השתתף בפאנל מיוחד שיזמה מערכת אנשים ומחשבים, שדן בהזדמנויות עסקיות שצפויות לחברות ישראליות בעקבות חתימת ההסכם עם האמירויות, מזכר הבנה עם בחריין ועל פי דיווחים בתקשורת, בקרוב עם מדינות נוספות במפרץ.

"ישראל והעולם הסוני החלו מהלך מרגש ואופטימי, שפותח עוד הזדמנויות חדשות גם להיי-טק הישראלי", אומר אמיר. "בהיי-טק יש ציפייה לחלוק ולשתף ידע טכנולוגי אדיר ביחד עם סביבה מודרנית ומתקדמת ברמה העולמית". הוא מציין ,כי יש לכך חשיבות רבה דווקא כעת בימי הסגר השני, שמקשים על הכלכלה הישראלית. אמיר שותף לעצה שנתנו יתר הדוברים ברב שיח: לפני הכל יש ללמוד, לעשות שיעורי בית.

"מניסיון אישי, אני ממליץ ליזמים הישראלים ללמוד היטב את הצד המשובח שאתם עומדים לפגוש באיחוד האמירויות", אומר אמיר, "בהם אנשי טכנולוגיה וכלכלה מאוד מנוסים ודור של צעירים משכילים ומעודנים ברמה העולמית, אשר מנוסים בעסקים ובאיתור של טכנולוגיות קצה חדישות", ממשיך אמיר. "זה מזכיר לי פגישות שהיו לי לפני חמש שנים, כשנחשפתי בפגישותיי בסין עם דור חדש וחכם, שיודע ומעודכן לא פחות מהישראלי המלומד".

"כיום זה כבר לא סוד", מוסיף אמיר, "שבעבר טכנולוגיות ישראליות הגנו על מערכות שונות במדינות אלו, החל מרפואי ועד לבית החכם, התחבורה ובנקים. כיום יותר מתמיד, כאשר התלות בין טכנולוגיה ועסקים היא גדולה כל כך, מן הסתם גם הם יהיו זקוקים כעת לאבטחה מקצועית והגנה הרמטית כמה שאפשר, בדיוק כמו שהסייבר הישראלי מציע לעולם. לכן, אפשר לומר שזו שעתם הגדולה של אנשי הסייבר הישראלים".

עוד הוא מוסיף, כי "מספר מתקפות הסייבר האפלות ימשיך לעלות ולהתעצם, ובמקביל נהיה חייבים להגביר את המאמץ לפיתוח תשתיות הגנה והכשרת אנשי סייבר הגנתיים, וכן, זה די ברור שחברות ההדרכה וחברות העוסקות בהכשרות מקצועיות בתחום הסייבר יהיו המאיץ של פתיחת דלתות לחברות אבטחה וסייבר נוספות – החל בתשתיות ועד לתוכנות תוצרת כחול לבן".

"לכן, כאשר אנו רואים את ההתפתחות המדינית המדהימה המקרבת אלינו את איחוד האמירויות", הוא אומר לסיום, "יש לנו הרבה מה להציע בתחום הסייבר האזרחי, ועם הכנה נאותה, הכוללת שימוש בקשרים מקצועיים, אנו יכולים אכן לייצא טכנולוגיות סייבר מהטובות בעולם למטרות הגנה ושיתופי פעולה, אשר יוסיפו ויחזקו את עולם הסייבר ההגנתי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים