חברת החשמל מחשבה את הפקת הדו"חות הכספיים – עם מערכת של יעל

כעת מבוצעים התהליכים במערכת אחת מרכזית, לאחר שעד כה נעשו על אקסלים ובמערכות עצמאיות בחלקים שונים של החברה ● היקף הפרויקט: מיליון שקלים

חברת החשמל

חברת החשמל סיימה באחרונה פרויקט שבמסגרתו היא הטמיעה מערכת מחשוב לעריכת הדו"חות הכספיים שלה. מדובר במערכת CDM, שקבוצת יעל (Yael Group) מייצגת אותה בארץ. היקף הפרויקט עומד על מיליון שקלים.

במסגרת הפרויקט מחשבה חברת החשמל את כל תהליכי הכנת הדו"חות, שעד כה נעשו על אקסלים ומערכות עצמאיות בחלקים שונים של החברה. הטמעת המערכת הסתיימה סמוך לפרוץ הקורונה והדו"ח הכספי האחרון של החברה כבר הופק בעזרתה.

המערכת שהוטמעה מתממשקת אל כל מסדי הנתונים של חברת החשמל, ממחשבת אותם ומוסיפה להם בקרי אוטומציה בין מקורות הנתונים לבין מה שמופיע במצגות ובדו"חות. מערכת דומה מותקנת במוסדות פיננסיים גדולים, טבע, שטראוס, משרדי ממשלה ועוד.

את הפרויקט הובילה חטיבת הפיננסים והאנליטיקה בקבוצת יעל, לאחר שזו זכתה במכרז שפרסמה חברת החשמל.

"חשיבות הפרויקט היא בייעול תהליכי הבקרה, העריכה וההפקה של הדו"חות הכספיים, כך שהתוצר המוגש לרשות ניירות ערך ולציבור יהיה אמין ומדויק", מסרו דיוויד קאהן והדס פלג, מנהלי הפרויקט מחברת החשמל. "מתוך הדו"חות הכספיים הללו נגזרות גם מצגות לדירקטוריון. זוהי עבודה מורכבת של עובדי מחלקת הדו"חות הכספיים בחברה, שמרכזת מאות גורמים משלל המחלקות, שמזינים נתונים ומידע. לכן, היה מורכב לאפיין ולבצע את הפרויקט, שכיום עובד בהצלחה".

"אפשר לומר שבמקרים רבים, אנחנו מנהלים מלחמה על קונספציה", הסביר גיא אופק, סמנכ"ל המכירות באגף הפתרונות הפיננסיים בקבוצת יעל. "תרבות העבודה בקרב אנשי הכספים היא כזו שלא נהוג בה לדרוש ייעול והקלת תהליכי עבודה. המערכת תורמת להפקת דו"חות באיכות וברמה גבוהות יותר".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים