משרד החינוך רכש 150 אלף מחשבים ניידים; לא ברור מתי הם יגיעו

המשרד הבטיח לחלק מחצית מהמחשבים עד ינואר הקרוב, אולם ד"ר עופר רימון, סמנכ"ל התקשוב שלו, לא יכול לתת לוח זמנים ברור מתי זה יקרה ● יו"ר הוועדה לזכויות הילד של הכנסת, ח"כ יוסף ג'אברין, התרעם על כך בדיון שנערך אתמול (ד')

ד"ר עופר רימון, סמנכ"ל תקשוב וראש מינהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך. צילום: ניב קנטור

כחלק מההיערכות לפתיחת בתי הספר ב-1 בספטמבר, ובמטרה שלכל תלמידי ישראל תהיה האפשרות ללמוד מרחוק, הודיע שר החינוך, יואב גלנט, ערב תחילתה של שנת הלימודים כי המשרד רכש 150 אלף מחשבים ניידים. אלא שבדיון שנערך אתמול (ד') בוועדה לזכויות הילד של הכנסת התברר שהמחשבים אכן הוזמנו, אבל לא ידוע עדיין מתי הם יגיעו לישראל – ולתלמידים.

החוסר שיש לתלמידים רבים במחשבים – בין אם אין להם מחשב בבית בכלל או שהוא משמש את כל בני המשפחה – עלה לכותרות עם פרוץ משבר הקורונה והמעבר ללמידה מרחוק. יחד עם השפעות הלמידה מרחוק, הדבר גרם לתלונות של הורים ולבקשות שלהם לבטל או לפחות לצמצם אותה. משרד החינוך הבטיח שיטפל בנושא, כולל על ידי חלוקת המחשבים, אולם לפי יו"ר הוועדה, ח"כ יוסף ג'אברין מהרשימה המשותפת, זו לא החלה עד כה והתשובה לשאלה מתי זה יקרה לא ברורה.

ד"ר עופר רימון, סמנכ"ל תקשוב וראש מינהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך, ציין בדיון את ההתחייבות של המשרד לספק מחצית מהמחשבים עד ינואר הקרוב ואת השאר עד סוף שנת הלימודים, אבל הודה שהוא לא יכול לתת לוחות זמנים מדויקים, וביקש לעדכן את הוועדה אחרי החגים – בתחילת נובמבר. ח"כ ג'בארין התרעם על כך ואמר: "עד היום, קרוב לחודש לאחר תחילת שנת הלימודים, לא חולק אפילו מחשב אחד, ורק בעוד כמה שבועות יוכל משרד החינוך להשיב לנו מתי תחל החלוקה".

הנתונים של מי נכונים?

בדיון התעורר ויכוח סביב מספר המחשבים שצריך לתת לתלמידים על מנת שלכל אחד מהם יהיה מחשב. היו"ר ג'בארין שאל לפי מה קבע משרד החינוך את הנתון שלפיו חסרים 150 אלף מחשבים. ד"ר רימון השיב כי "הנתון מבוסס על סקר של ה-OCED, שמצא של-9% מילדי ישראל אין גישה למחשב". בתשובה לתהייה של היו"ר מדוע צריך להסתמך על נתונים של ה-OCED ולא לבצע סקר עצמאי הוא אמר כי "זה כמו שתשאל לכמה אנשים יש בבית פסנתר. כל אחד יכול להשיב מה שהוא רוצה. הסתמכנו על גורם מוסמך, שעל פיו באנו למשרד האוצר עם דרישות, לאחר שבדקנו את הנושא מול מחלקת המחקר של בנק ישראל".

ח"כ ג'אברין טען שהנתונים שנמסרו לוועדה על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והכלכלן הראשי של בנק ישראל מראים על חוסר גדול יותר ובכל מקרה, העובדה שעד היום לא החלה חלוקת המחשבים היא חמורה, ויש לתקן את המצב.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רמי

    זה ממש קל לזרוק כסף ציבורי. בישראל מגדלים טפילים, מליוני טפילים. תבדקו גם במשפחות שלילדים אין מחשבים בכמה ההורים מחזיקים בטלפונים סלולאריים מהדגמים החדשים (בעלות של לפחות שני מחשבים כול טלפון) למי יחלקו את המחשבים האלו? לפי איזה קריטריון? ראש הממשלה האפס שלנו חילק לא מזמן מליארדים של כספי סיוע שהלכו על שטויות. מי משלם את כול הבזבוז הזה? מאיזה תקציב זה מגיע? האם זה מגיע מהחיסכון בחשמל, עובדי תחזוקה ונקיון, ימים שהמורים לא לימדו שהמשרד היה אמור לחסוך בגלל הסגר והעובדה שהתלמידים בבתים?

אירועים קרובים