על מה נדבר ומה נלמד בשנת ההמשך של שגרת הקורונה?

גם השנה, כמו ב-40 השנים האחרונות, אנשים ומחשבים תקיים את מיטב הכנסים במיטב הנושאים שמעסיקים את עולם ההיי-טק ● מעבודה מהבית ועד לעיר חכמה, מפינטק ועד לבריאות דיגיטלית - מה בתכנון?

סטארט-אפים בהיי-טק העלו מגוון פתרונות לסיוע בעיתות המגיפה. קורונה. אילוסטרציה: BigStock

שנת תשפ"א, שהחלה שלשום (ש'), תהיה המשך לשנת תש"פ, כאשר נוסיף לחיות בשגרת קורונה – הן בחיים הפרטיים שלנו והן בקריירה. גם בשנה זו, כמו ב-40 השנים האחרונות, קבוצת אנשים ומחשבים תלווה את קהילת ההיי-טק וה-IT בישראל – באמצעי התקשורת שלה, בכנסים המקצועיים ובכנסי הלקוחות.

כבר לאחר שהמגיפה רק "עלתה" לישראל וכולנו נכנסנו לסגר הראשון, התחלנו בהפקת ובשידור כנסים וירטואליים, שזכו להצלחה רבה. הצלחה זו עודדה אותנו להכין את תוכנית הוועידות וכנסי הלקוחות לחודשים הקרובים. הדבר המרכזי שמוביל אותנו הוא הרציפות התפקודית וההמשכיות העסקית – שני נושאים שבהם עסקו וימשיכו לעסוק הוועידות שלנו.

בכנסים שכבר התקיימו הדגישו הן המנמ"רים והן נציגי הספקים שמרבית הארגונים לא הפסיקו עם הקורונה לבצע את הפרויקטים שתוכננו עוד לפניה, הן מפני שהם חלק מההיערכות למציאות החדשה והן מאחר שכשם שהמגיפה פרצה בן לילה, כך היא תיעלם במהירות כשיימצאו החיסון ו/או התרופות. לכן, כל ארגון חפץ חיים מכין את עצמו ליום שאחרי, שכולנו מקווים שיגיע כמה שיותר מהר.
הכנסים בחצי השנה האחרונה עסקו בנושאים מסורתיים שבהם אנחנו עוסקים, כמו גם באתגרי העידן החדש. כך נמשיך באירועים בשנת תשפ"א. כדאי לעקוב.

מה בתוכנית?

הכנס הראשון, שיתקיים ביום ד' הקרוב, יעסוק במשרד החדש. יידונו בו ההיבטים השונים של סביבת העבודה החדשה, שנוצרה בעקבות הקורונה – ובעיקר העבודה מהבית והעבודה ההיברידית, הן מהבית והן מהמשרד. החל מהיום, עם הסגר השני, שבה העבודה להיעשות יותר ממקום מגוריו של העובד ופחות מהמשרד.

במהלך החודשים הקרובים נערוך גם את הוועידות המגזריות שלנו, שחלקן מתקיימות כבר למעלה מעשור. גם הן תעסוקנה בהשלכות הקורונה על הארגונים והמגזרים השונים, ובתוכניות לקראת היום שאחרי. כך, למשל, ועידת eGov תארח את בכירי התקשוב הממשלתי, ובכלל זה רשות התקשוב, שעם הקמת הממשלה הנוכחית עברה להיות חלק ממשרד הדיגיטל הלאומי החדש. המנמ"רים יציגו את תוכניות העבודה שלהם וידברו על הנושא הטכנולוגי החם ביותר במגזר הציבורי: מכרז נימבוס לענן הציבורי הממשלתי, שרשות התקשוב מובילה.

תחום אחר וחם מאוד, שגם בו נעסוק, הוא הבריאות הדיגיטלית. ביוני האחרון קיימנו כנס וירטואלי מוצלח, שבו הצדענו לצוותים הרפואיים ולמנמ"רים של מגזר הבריאות. בכנס הקרוב נפגוש שוב את האנשים הנפלאים האלה, ונשמע כיצד ה-IT והדיגיטל מסייעים להם להתמודד עם המשך המאבק במגיפה. הכנס יתקיים בחודש דצמבר – שיא החורף, שבו יצטרכו אנשי מגזר הבריאות להתמודד הן עם הקורונה והן עם ההתפרצות השנתית הצפויה של השפעת.

אנשים ומחשבים

אנשים ומחשבים

הקורונה האיצה את השימוש בדיגיטל במגזרים רבים. הדבר בלט במיוחד בשלטון המקומי. העיר החכמה צבר תאוצה רבה, כמו שלא צברה לפני כן, ומסייעת כיום לרשויות המקומיות לטפל טוב יותר בתושבים שלהן. המצב המחיש לראשי הרשויות את חשיבותה של העיר החכמה, לאחר שעד בוא הקורונה הם חשבו שמדובר בבאזזז חולף ותו לא. כעת הם עמלים כדי להדביק פערים בתחום.

מצב דומה היה בתחום החינוך: אם ערב הקורונה, למידה בזום הייתה דבר שאיש כמעט לא הכיר, כיום התוכנה משמשת כסביבת הלימוד של רבים מתלמידי ישראל. בכנס למידה מרחוק, שנערוך בנובמבר – כרגיל ביחד עם קרן אתנה, שמפעילה את פרויקט מחשב לכל מורה, נארח בין היתר מורים ומנהלים שמובילים את המהפכה.

מה עוד?

ברשימה נמצא גם כנס ה-RPA, השני, שנערך בעקבות ההצלחה של הכנס בשנה שעברה ויעסוק בתהליכי אוטומציה בענף הביטוח והפיננסים, כחלק מההתייעלות של הארגונים בו.

גם בשנה הקרובה נמשיך עם הכנסים הבינלאומיים המצליחים שלנו, כאשר אחד הבולטים שבהם הוא כנס הפינטק. הכנס האחרון נערך לא מכבר – כמובן, באופן וירטואלי, ואירוע נוסף יתקיים במהלך החודשים הקרובים.

עוד נושאים שעל הפרק בכנסים שלנו הם: בינה מלאכותית, אג'ייל, שרשרת ההפצה, שהפכה להיות אחד הנושאים הקריטיים בזמן הקורונה, ושיווק ומדיה דיגיטליים בעידן הקורונה – תחום שחווה גם הוא מהפכה של ממש. ויש תוכניות לכנסי לקוחות ו-ועידות רבות נוספות.

ההיערכות אצלנו לשנת הפעילות הנוכחית נמצאת בשיאה. כיום ברור לכל מקבלי ההחלטות שההיי-טק, על כל שלוחותיו ומגזריו, ימשיך להיות הקטר של המשק ויגדיל את סיכוייו להבריא מהמגיפה הכלכלית. אנחנו, באנשים ומחשבים, תורמים את חלקנו, כחלק מהשליחות שלקחנו על עצמנו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים