ווייז מפטרת 5% מעובדיה וסוגרת משרדים באסיה פסיפיק ובאמריקה הלטינית

מנכ"ל ווייז, שירות הניווט והמיפוי שבבעלות גוגל, הודיע באימייל לעובדים על הכוונה לפטר כ-30 מסך העובדים, בעקבות הצניחה בהכנסות מפרסום על רקע מגיפת הקורונה בעולם

נועם ברדין, המנכ"ל, פורש. ווייז

ווייז (Waze) תפטר כ-5% מעובדי שירות הניווט והמיפוי שבבעלות גוגל (Google), שהם כ-30 עובדים מתוך 555 העובדים של ווייז בעולם – כך הודיע באימייל לעובדים נועם ברדין, מנכ"ל החברה. בנוסף, החברה תסגור כמה ממשרדיה באזורי אסיה פסיפיק ובאמריקה הלטינית במטרה למקד את עסקיה בשווקים מסוימים. בישראל יפוטרו כשישה עובדים.

צעדים אלה, ציינה החברה נובעים בחלקם ממשבר הקורונה, ש"רוקן" את הכבישים ברחבי העולם ושלח תושבים רבים לבידוד וסגר. עובדים רבים בעולם גם עברו למודל עבודה מהבית, ופחות אנשים משתמשים בשירות הניווט של ווייז לנסיעות היומיום שלהם, ופחות אנשים המשתמשים בשירות משמעו פחות הכנסות לחברה.

ווייז, הישראלית לשעבר, שנרכשה על ידי גוגל ב-2013 תמורת 1.1 דולר, חוותה צלילה הן במספר המשתמשים הפעילים מדי חודש והן במספר הקילומטרים שהשירות משמש, שלפיו מודדת החברה אילו מרחקים נוהגים לקוחותיה תוך שימוש בשירות.

כבר באפריל השנה, ציינה ווייז בבלוג שלה, שהצניחה במספרים האלה הייתה גדולה מאוד – של 60% במספר הקילומטרים בחודש מרס לעומת פברואר, כשהחלו הסגרים. באיטליה, למשל, הצניחה הייתה של 90%, ובארצות הברית 60%.

לאור התמשכות תקופת המשבר, המספרים הללו אף הורעו עוד יותר. לדברי החברה, בנקודה מסוימת במהלך הסגרים, מספר הקילומטרים השבועי העולמי צנח ב-70%. מאז חודש יוני החלה החברה לראות התאוששות, כשאנשים במדינות שההגבלות בהן הוסרו חזרו למקומות העבודה. לדברי החברה, כעת חזרו רמות הנהיגה למצב שלפני המגיפה.

המנכ"ל ציין בהודעה לעובדים, כי ווייז תחשב מחדש את עדיפויותיה. "החלטנו למקד את משאבינו בשיפור מוצרים למען המשתמשים שלנו, להאיץ את ההשקעות בתשתיות טכניות ולהתמקד במאמצי מכירות ושיווק במספר קטן יותר של מדינות עם ערך גבוה", הוא כתב.

מרבית המפוטרים הם ממחלקות המכירות, השיווק ושיתופי הפעולה, אך לדברי החברה, באופן כללי לא יפחת מספר העובדים שלה, שכן היא מתכננת לגייס עוד עובדים לצוותי הטכנולוגיה וההנדסה שלה בחודשים הקרובים.

המשרדים של החברה שייסגרו הם במדינות מלזיה, סינגפור, קולומביה, צ'ילה וארגנטינה, והחברה תשקיע מיקוד גדול יותר במדינות שבהן העסקים צומחים, בהן ארצות הברית, בריטניה, צרפת, ברזיל ומקסיקו.

עוד ציינה החברה, כי היא מודעת לכך שהפיטורים במהלך המשבר הם קשים ואכזריים, והיא מחויבת לספק לעובדים שמפוטרים בונוסים, ביטוחי בריאות ודמי פרישה עד תחילת 2021.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים