HPE מצטרפת לרשימת ספקי הענן של ממשלת בריטניה

ההסכם עם HPE מהווה "סטייה משמעותית" ממדיניות הענן של הממשלה בלונדון עד כה - כך נמסר ממנה עצמה ● עד כה נכללו ברשימה גוגל, מיקרוסופט ויבמ, ו-AWS צפויה להצטרף אליה בקרוב

העננים של HPE מעל שמי לונדון. מקור: BigStock

ממשלת בריטניה צירפה את HPE לרשימת שותפי הענן שלה, שבה נכללו עד כה גוגל, מיקרוסופט ויבמ. AWS עתידה להצטרף אליה בקרוב. מזכר ההבנות שנחתם באחרונה בין HPE למשרד הקבינט הבריטי מבטא, לפי הגדרת המשרד עצמו, "סטייה משמעותית" ממדיניות הענן הרשמית של הממשלה בלונדון, שנהוגה מאז 2013.

ההסכם, שנכנס לתוקף באופן מידי, מאפשר לגופים במגזר הציבורי ליהנות מהנחות מוסכמות ולרכוש את הטכנולוגיה של HPE, לרבות שירותי הענן GreenLake , פתרונות תקשורת ארגוניים מבוססי ארובה, פתרונות אבטחת מידע, שרתים, אחסון ועוד.

דובר מטעם HPE מסר כי "ההצטרפות שלנו לספקיות הענן של ממשלת בריטניה מייצגת הרחבה חשובה ומשמעותית של מדיניות ענן תחילה, שעליה הכריזה הממלכה. אנחנו למעשה הספק הראשון בקבוצת הספקים הזו שאיננו ספק ענן בהגדרתו המסורתית".

הקורונה האיצה את הטרנספורמציה הדיגיטלית – גם בבריטניה

סו פרסטון, מנכ"לית חטיבת Pointnext ב-HPE, אמרה כי "מגפת הקורונה האיצה את הטרנספורמציה הדיגיטלית. התפיסה ההיברידית החדשה הופכת להיות המציאות הלכה למעשה. עסקה זו תאפשר לממשלת בריטניה לטפל בעומסי העבודה המסורתיים ממקום מרכזי אחד". פרסטון הוסיפה שהממשלה רואה בעומסי עבודה אלה כאתגר המשמעותי ביותר לאימוץ ענן ציבורי. "אנחנו עדיין רואים רכש רגיל, ולא לפי שימוש, במרכזי הנתונים הממשלתיים. מדובר פה בעצם על ערבוב, תמהיל, משהו שהוא גם וגם. העסקה ממקמת את HPE היטב בגישה ההיברידית – עם מענה מהקצה ועד לענן ועם חוויית ענן גם במחשוב שנמצא ברישוי מסורתי".

ההנחיות לענן תחילה ניתנו על ידי ממשלת בריטניה כבר לפני שבע שנים, אך לפני כשעה נחשפו בקיעים ראשונים בתפיסה. אז רמזה הממשלה בלונדון בפעם הראשונה שהמדיניות שלה בנושא הענן הציבורי נמצאת בתהליך של בדיקה. בפועל, גופים ציבוריים המשיכו ברכש ענן פרטי – דבר הנוגד את המדיניות הזו, וחלק מהעננים הפרטיים שקנתה הממשלה הבריטית עדיין לא עלו לאוויר, שכן יש מרחק גדול בין רכש פתרונות מוכנים מראש ליכולת להפעיל ולתפעל אותם. גורמים בממלכה הסבירו כי מציאות זו היא שהובילה להסכם החדש עם HPE. העסקה אתה היא חלק מאסטרטגיית One Government Cloud, שהממשלה בלונדון השיקה מוקדם יותר השנה.

HPE הכריזה כי בכוונתה למכור את כל ההיצע שלה עד 2022 במודל של שירות (As a service) . מומחים הסבירו שמדובר בתהליך שאפתני, שכן ב-2018, רק 5% מהציוד שלה נמכר במסגרת חוזי שירות שכאלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים