נשים ומחשבים: אודל רוזנברג, SQLink

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: אודל רוזנברג, מנהלת מגזר בקבוצת SQLink

אודל רוזנברג, מנהלת מגזר בקבוצת SQLink. צילום: מרינה ברייל

שם ותפקיד: אודל רוזנברג, מנהלת מגזר בקבוצת SQLink

ותק בתפקיד: מעל שבע שנים.

תפקידים קודמים: ניהול מכירות.

השכלה/שירות צבאי: תואר ראשון בכלכלה וניהול בהצטיינות, תואר שני במינהל עסקים עם התמחות במימון בהצטיינות – אוניברסיטת בן גוריון.

משפחה: רווקה, אם יחידנית לשני נסיכים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

תמיד נמשכתי לטכנולוגיה. לעולם הזה יש דינאמיות וקצב התפתחות מסעיר. אפשרויות הצמיחה והגדילה של סטארט-אפים וארגונים מרתקים, ואותי מרגש להיות שותפה ליצירת העתיד הטכנולוגי. בורכתי בלקוחות שבמרוצת השנים הפכו לחברים, ואני זוכה לתת להם שירות וללוות אותם בצמיחה המקצועית מארגון לארגון. אני מאמינה ש-SQLink ואני מהווים עבורם שותף אמיתי לאתגרים שמולם הם ניצבים, הן בשל יכולות התגובה המהירות, הגמישות, המקצועיות וסל השירותים שאנחנו מעניקים להם, שנבנה מתוך למידת הצרכים של לקוחותינו.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

עם עובדות אי אפשר להתווכח, והרוב בשוק משתייך באופן מובהק למין הגברי, אבל לא מדובר בהיעדר יכולות של המין הנשי… אני מרגישה אחראית כאישה בתעשייה לעידוד גיוס נשים לתפקידים טכנולוגיים ותפקידי ניהול. המגזר שלי מגייס נשים ואוכלוסיות מוחלשות באחוזים גבוהים מתוך תחושת שליחות. תמיד אעדיף לגייס אישה, לא רק כדי להילחם בסטטיסטיקה, אלא כי אני חושבת שישנן תכונות שנשים ניחנות בהן והן נכס לכל ארגון. בכלל זה מולטי-טאסקינג, יכולת תגובה מהירה, יצירתיות ועוד.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? 

לא! בשבע השנים שבהן אני עובדת ב-SQLink, אחוז הנשים המנהלות רק עולה… בפורום ההנהלה שלנו קיים רוב נשי מובהק. כולי תקווה, שהמגמה המוצנעת אך קיימת היום בשוק של העדפת נשים ע"י ארגונים לתפקידים טכנולוגיים תימשך ובמרוצת השנים נראה את התעצמות המין הנשי בתחום.

אנו חיים בתקופה שמנפצת מיתוסים. כפי שאנו עדים כרגע לניפוץ המיתוס של עבודה מהמשרדים בלבד ולאימוץ האפשרות לעבודה מרחוק, כולי תקווה כי המיתוס/מציאות של שוק ההיי-טק הגברי ינופץ גם הוא, וניפגש בעוד כמה שנים לכתבת המשך על תופעת הרוב הנשי בתעשייה…

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זהבה בעצ׳צ׳י

    כתבה מעניינת ומעצימה . כל הכבוד על הדרך שעשית ???ועל תרומתך להעצמת הנשים. יישר כח אודל ! נהניתי מאד לקרוא את הכתבה וכבר מחכה לכתבת ההמשך גמר חתימה טובה ושנה נפלאה????

אירועים קרובים