רחפני אמזון קיבלו אישור טיסה לאספקת משלוחים

אמזון קיבלה את אישור סוכנות התעופה הפדרלית של ארצות הברית להטיס את רחפניה האוטונומיים בשמי ארצות הברית לצורך משלוחים ● בתוך כך: עוד חזית במלחמת טראמפ נגד סין נחשפת, כשהפטנגון מאשר לחמש חברות לספק רחפנים לצבא האמריקני, ודווקא החברה הגדולה והפופולרית בעולם לא זוכה לו בשל היותה סינית

אחפן של צי רחפני אמזון. צילום: אמזון

שירות Prime Air של אמזון (Amazon) קיבל ממינהל התעופה הפדרלי של ארצות הברית את אישור Part 135 של ה-FAA – סוכנות התעופה הפדרלית של ארצות הברית, ובכך מקרב את החברה למימוש חזון משלוחי הרחפנים שלה.

"אישור זה הוא צעד חשוב לקראת שירות Prime Air, ומעיד כי ה-FAA נותן אמון בנוהלי התפעול והביטחון של שירות משלוחים ברחפן אוטונומי של אמזון, שיום אחד יעביר חבילות ללקוחותינו סביב העולם", ציין סגן נשיא ל- Amazon Prime Air, דייוויד קרבון. "נמשיך לפתח והתאים את הטכנולוגיה כדי לשלב רחפני משלוחים ולעבוד עם ה-FAA  ורגולטורים נוספים סביב העולם כדי להגשים את החזון שלנו של משלוח תוך 30 דקות".

כדי לקבל את אישור Part 135 חויבה אמזון לשלוח הוכחה מפורטת, כולל מדריכים ופרוטוקולים לתפעול, הדרכה ותחזוקה של שירות הרחפנים האוטונומיים, ולהדגים ל-FAA שהתפעול בטוח.

אמזון הצהירה כי תשתמש באישור כדי להתחיל לבחון משלוחים ללקוחות.

עוד ציינה החברה צי רחפני Prime Air שלה עדיין לא מוכן במלואו למשלוחים בהיקף גדול, אבל הוא פעיל לצורך בדיקת הטכנולוגיה.

שירות ה-Prime Air של אמזון הוא השירות המסחרי השלישי בארצות הברית שקיבל את אישור ה-FAA ומצטרף לשירות Wing Aviation של גוגל (Google) ולשירות  Flight Forward של UPS.

בתוך כך, הפנטגון אישר לחמישה יצרנים של רחפנים קטנים למכור את מוצריהם לצבא האמריקני, החל מהחודש, זאת לאחר מאמצים גדולים שהשקיעה יחידת החדשנות של משרד ההגנה האמריקני כדי לספק לצבא מערכות תעופה קטנות לא מאוישות, כפי שמכונים הרחפנים.

פרויקט הרחפנים, שמכונה Blue, "מייצג את הצעד הראשון האדיר לעבר בניית בסיס תעשייתי ביתי אמין וחזק של מערכות תעופה לא מאוישות, שמבטיח אספקה של כלים בעלי יכולות גבוהות ומאובטחות  ללוחמים התלויים בהם", צוין בהודעה של משרד ההגנה.

הידיעות על העניין הדגישו את העובדה שהיצרניות לא משתמשות בטכנולוגיה סינית, ומתקשרות למאבק של טרמאפ בסין בטענה המוצהרת שהן מציבות איום ביטחוני על ארצות הברית.

האישור ניתן לארבע חברות אמריקניות ולחברה צרפתית, ולא לחברה הסינית הפופולרית והגדולה בעולם לרחפנים – DJI, מה שמתחבר למלחמה שמנהל ממשל טראמפ נגד בסין בטענה המוצהרת שמוצרים סיניים מציבים איום ביטחוני על ארצות הברית.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים