נשים ומחשבים: יפעת אברהם-שור, הראל טכנולוגיות

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: יפעת אברהם-שור, מנהלת טכנולוגית בכירה בהראל טכנולוגיות מבית הראל ביטוח ופיננסים

יפעת אברהם-שור, מנהלת טכנולוגית בכירה בהראל טכנולוגיות. צילום: יח"צ

שם: יפעת אברהם-שור.

תפקיד: מנהלת מחלקת מערכות רוחביות באגף חיסכון ארוך טווח ותהליכים רוחביים, ומנהלת פרויקט CRM על פלטפורמת סיילספורס בהיבטי תשתית וטכנולוגיה בהראל טכנולוגיות מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? "סיימתי תיכון במגמה ריאלית, וכבר אז היה לי ברור שהתחום הטכנולוגי מושך אותי.

אחרי השירות הצבאי נרשמתי למסלול הנדסאי תוכנה בבית הספר להנדסאים של אוניברסיטת תל אביב. ב-1999, כאשר תעשיית ההיי-טק הייתה בשיא פריחתה, סיימתי את המסלול בהצטיינות יתרה ומיד קיבלתי מספר הצעות עבודה, עברתי מבחנים והתברגתי בתעשיית ההיי-טק.

התחלתי את הקריירה כתוכניתנית ג'אווה במחלקת המו"פ של אמדוקס, ולאחר מכן הייתי ראשת צוות פיתוח ג'אווה במגדל, ובתפקידים דומים בסטארט-אפ egule, שנקנה על ידי נייס, ובמנורה. להראל ביטוח ופיננסים הגעתי ב-2010, לתפקיד ראשת צוות אינטגרציה. בשנתיים האחרונות אני מנהלת את מחלקת מערכות המידע בארגון".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? "הנתונים מדברים בעד עצמם: גברים מאיישים יותר עמדות ניהול בכירות בהיי-טק. אבל אני חושבת שהמגמה משתנה, ושרואים יותר ויותר נשים שמתברגות לתפקידי מפתח במשק, לרבות בענף. אני חושבת שהנהלה הטרוגנית מבחינה מגדרית יכולה להגיע להישגים גבוהים יותר מאשר הנהלה אחידה מבחינה מגדרית. בסביבת העבודה שלי, בהראל, יש הרבה נשים בתפקידי ניהול משמעותיים. הראל מקדמת ופועלת לקידום נשים בתפקידי ניהול בכירים.

את האפליה צריך לתקן על ידי שימת דגש על העצמת נשים מגיל צעיר ובניית תוכניות לשילוב בנות בתחומים ריאליים וטכנולוגיים מגילאי התיכון, כדי לעורר בהן עניין ולסלול את דרכן למסלולי קריירה עם חדשנות טכנולוגית ושוויון הזדמנויות. יש בכך תפקיד גם לנשים עצמן: לעתים, אנחנו נוטות לשיפוט עצמי, מה שהרבה פעמים מוריד לנו את ביטחון להתקדם לתפקידים בכירים במשק. נשים צריכות יותר להעז ולפלס את דרכן לתפקידים ניהוליים".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? "אישית, לא נתקלתי באפליה במהלך הקריירה. במרבית שנות הקריירה שלי הייתי בתפקידים ניהוליים. התקדמתי לתפקידים מעניינים ומאתגרים, החלפתי מקומות עבודה ובכל מקום מצאתי סביבה שאפשרה לי לגדול ולצמוח. אני מאמינה שכאשר מביאים קבלות על עשייה משמעותית, משיגים את המטרות.

עם זאת, יש לא מעט נשים שסוחבות על גבן שתי קריירות – קריירה תעסוקתית לצד ניהול משפחה, וזה אתגר לא פשוט לשלב ביניהן, במיוחד כשאת ממלאת תפקיד ניהולי בכיר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים