האם סין מנסה למנוע את מכירת עסקיה של טיק-טוק בצפון אמריקה?

לפי דיווחים שונים, שקיבלו אישור רשמי בהודעה של סוכנות הידיעות הסינית, הנשלטת על ידי הממשל, סין ביצעה עדכון בחוקי הייצוא שלה כך שהעדכון ימנע מכירה של טכנולוגיה שעשויה לכלול את טיק-טוק

מלכוד מובנה. טיק-טוק. צילום: BigStock

עדכון חדש בחוקי הייצוא של סין עלול לחבל במכירת פעילות טיק-טוק (TikTok) בארצות הברית, כך לפי דיווחים שפורסמו בסוף השבוע בוול סטריט ג'ורנל ובניו יורק טיימס.

לפי הדיווחים, סין עדכנה את הפיקוח על הייצוא, כך שהעדכון יכלול טכנולוגיה שעשויה לכלול את טיק-טוק, ואתמול הדבר קיבל אישור רשמי בפרסום בשינואה (Xinhua) סוכנות הידיעות הסינית, הנשלטת על ידי הממשל.

לפי סוכנות הידיעות, בייט-דנס (ByteDance), החברה האם של טיק-טוק, תצטרך לקבל אישור מהממשלה הסינית, וקרוב לוודאי שהיא תשהה את המגעים למכירת טיק-טוק.

לפי דיווח ב-CNBC מיום חמישי, טיק-טוק צפויה להודיע בימים הקרובים על עסקה למכירת עסקיה בארצות הברית, בקנדה, באוסטרליה ובניו זילנד, בסך כולל של 20 עד 30 מיליארד דולר. לפי ידיעה זו, בייט דנס שוקלת הצעות שקיבלה מוולמארט (Walmart) וממיקרוסופט (Microsoft).

כזכור, בתחילת החודש פרסם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, צו החוסם את השימוש באפליקציה הסינית הפופולרית במדינתו ועל מסחר עם בייט דנס.

החברה הסינית הגישה תביעה נגד הממשל הפדרלי בטענה שפעילות האפליקציה אינה מהווה כל איום לביטחון הלאומי, ושהיא לא מעבירה את המידע למפלגה הקומוניסטית הסינית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים