גם מהנדסים בגוגל מתבלבלים ממדיניות הפרטיות שלה

תביעה שהגיש התובע הכללי של אריזונה מצטטת עובדים בחברה, שמכנים את הגדרות הפרטיות שלה "בלגן" וטוענים שהן "קשות להבנה" ● גוגל: "אנחנו פועלים באופן מתמשך כדי לפשט אותן"

פרטיות? בלבול! אילוסטרציה: BigStock

הגדרות הפרטיות של גוגל כלולות במסמך ארוך ודי מייגע. אלא שבניגוד לחברות אחרות, שגם המסמכים הרלוונטיים שלהן לא "מצטיינים" בקיצור ובתמצות, ההגדרות של גוגל מבלבלות אפילו חלק מהעובדים שלה עצמה – כך עולה ממסמכים שצורפו לתביעה נגד החברה, שמתנהלת בימים אלה ועוסקת בנושא.

את התביעה, שדבר קיומה פורסם באחרונה בעיתון אריזונה מירור, הגיש התובע הכללי של המדינה, מארק ברנוביץ', בבית משפט מקומי עוד בחודש מאי האחרון. התביעה מצטטת מהנדס בגוגל, שאומר שאפילו חלק מעובדי החברה לא מבינים כיצד ההגדרות האלה עובדות, בפרט בנוגע למדיניות הפרטיות שלה באשר למיקומי המשתמשים, שנוסחה לפני כשנתיים.

בתביעה נטען שגוגל מפירה את חוק הונאת הלקוח של אריזונה בכמה רבדים, בכך שהיא משתמשת ב-"שיטות עסקיות מטעות ולא הוגנות". כהוכחה לכך שהלקוח ה-"רגיל" עלול שלא להבין את מדיניות הפרטיות שלה כהלכה, הגיש התובע לבית המשפט התכתבויות בין גוגלרים (עובדים בגוגל), שבהן היא מכונה "בלגן". אחד ממהנדסי החברה מצוטט במסמכים כאומר ש-"יש הרגשה שממשק המשתמש הנוכחי עוצב כדי לאפשר לדברים לקרות, אבל הוא קשה להבנה".\

בתביעה נכתב כי "אפילו עובדים בגוגל ברמות הבכירות לא מבינים תחת אילו תנאים היא אוספת נתונים". יש להזכיר שכאן מדובר באנשים שאמורים להבין אותה על הצד הטוב ביותר, ודאי שיותר מהמשתמש הממוצע.

חקירת הנושא החלה בעקבות תחקיר עיתונאי

התובע הכללי של אריזונה החל בחקירת הנושא לאחר כתבה שפרסמה ב-2018 סוכנות הידיעות AP, שהוכיחה שכמה מהאפליקציות של גוגל אוספות ומאחסנות את היסטוריית וזמני המיקומים של משתמשי אנדרואיד ו-iPhone, גם כשהם עוצרים אותם בהגדרות.

אחד מעובדי גוגל מצוטט בתביעה כאומר שהוא "מסכים עם הכתבה. מניעת האפשרות לאסוף מיקומים צריכה להיות כזו, ללא מקרים יוצאים מן הכלל".

מגוגל נמסר כי היא משתפת פעולה עם החקירה של התובע הכללי של אריזונה, ואף סיפקה לו מסמכים והשיבה לשאלותיו. דובר מטעם החברה אמר לדה וורג' כי היא מציעה מזה זמן רב שירותים שמאפשרים למשתמשים לשלוט על הפרטיות שלהם, וכי היא משפרת אותם באופן מתמשך ופועלת על מנת להפחית את הבלבול בכל הנוגע להגדרות.

במשרד התובע הכללי של אריזונה מדגישים כי "כל החברות, כולל גוגל, צריכות לפעול לפי הכללים, בין אם מדובר בחברת היי-טק ענקית או במכונאי רכב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים