האם וואווי מתכננת הקמה של מפעל שבבים משלה?

לפי דיווחים ברשת החברתית הסינית ווייבו, וואווי מקימה מפעל משלה לייצור שבבים, עם שותפות ייצור סיניות ● מפעל שכזה יסייע לענקית הסינית לייצר את מוצריה ללא תלות בטכנולוגיות האמריקניות, אך האתגרים העומדים בפני החברה הם לא פשוטים

שוקעת. וואווי

באחרונה הופיעו דיווחים ברשת החברתית הסינית ווייבו על כך, שוואווי עומדת להקים מפעל משלה לייצור שבבים בניסיון להתגבר על החרם האמריקני, שאוסר על חברות המייצרות מוצרים הכוללים טכנולוגיות אמריקניות למכור לה שבבים או רכיבים אחרים. בעקבות הלחץ המתמשך על ספקי החברה, וואווי גם הפסיקה את ייצורו של מעבד הדגל שלה, Kirin, שייצורו היה תלוי בשותפות ייצור כמו TSMC וסמסונג (Samsung), שהצווים האמריקנים מונעים מהן כעת לייצר את השבבים עבור וואווי.

החרם כמובן פגע קשות בחברה, שתלויה רבות ברכיבים הכוללים טכנולוגיות אמריקניות, ובייחוד פוגע בתוכניותיה לייצור מכשירים לרשתות דור 5, שיהיו ערוץ צמיחה קריטי בשנה הקרובה, על רקע פריסת הרשתות המתקדמות במדינות רבות בעולם.

לפי הדיווחים, החברה כבר החלה בפרויקט ההקמה, המכונה "טאשאן" (משמעות המילה העזה, או אומץ), שייצר שבבי 45 ננומטר שלא יכללו טכנולוגיות אמריקניות ויחל להפעיל קו ייצור כבר לקראת סוף השנה, כשבתכנון העתידי יהיה בו גם קו ייצור של 28 ננו-מטר.

עוד מציינים הדיווחים, כי וואווי כבר פועלת מול כמה חברות בשרשרת הייצור של השבבים, בהן Shanghai Microelectronics, Shenyang Xinyuan, Beijing Zhongkexin ונוספות.

פרויקט טאשן של וואווי עומד בפני אתגרים גדולים, שכן שותפות הייצור שהיא בונה עליהן אינן מסוגלות לייצר שבבים בטכנולוגיות המתקדמות ביותר, שמצויות בידי הענקיות העולמיות, כמו TSMC, אינטל וסמסונג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים