אושר לקריאה שנייה ושלישית: חוק למתן שירותים חיוניים מרחוק

בתקופת הקורונה, בעת הכרזה על מצב חירום, גופים ממשלתיים יעניקו שירות מרחוק לתושבים ולאזרחים

ההגנה על הפרטיות - במוקד הדיון בכנסת.

ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, בראשות ח"כ עינב קאבלה, אישרה אתמול [שני] לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק למתן שירותים חיוניים מרחוק (נגיף הקורונה החדש – הוראת שעה), התש"ף-2020 לקראת קריאה שניה ושלישית.

על פי החוק החדש, בתקופת הכרזה על מצב חירום בשל התפרצות נגיף הקורונה, שירות חיוני שנועד לאזרחים וניתן בידי גוף ציבורי, וכעת אינו מתאפשר – יינתן כשירות מרחוק.

לאחר מספר דיונים מקצועיים שקיימה הוועדה עם מגוון רחב של אנשי המקצוע ממשרדי הממשלה, תוך מתן ביטוי לכל גורמי השירות שייכנסו מעתה תחת החוק, הכניסה הוועדה שינויים רבים בחוק זה כפי שהגיע אליה, וזאת לטובת שמירה בטוחה על פרטיות המשתמשים בשירות המקוון, לצד הבטחה ומעקב שנותני השירות לא יחשפו בפני פגיעה, מתקפת סייבר וכדומה. 

במקרה של מצב חירום בגלל נגיף הקורונה. חוק שירותים ציבוריים מרחוק. אילוסטרציה: BigStock

יו"ר הוועדה, ח"כ קאבלה, אמרה בתום הישיבה: "הצעת החוק נועדה לשרת את האזרחים בתקופת הקורונה ולסייע להמשך התנהלות תקינה של שירותי הממשלה, התאגידים שהוקמו בחוק וחברות ממשלתיות, גם כאשר השירותים הניתנים פנים מול פנים אינם יכולים להינתן או שניתנים באופן מוגבל. עמדנו על כך בוועדה כי הוספת שירות לתוספת תדרוש גם את אישור הוועדה. כמו כן הדגשנו את החשיבות שבנקיטת אמצעים הולמים להגנה על פרטיות, סייבר, אבטחת מידע וכיוצא בזאת".

בדיון הראשון לחוק זה דרשה יו"ר הוועדה ממשרד המשפטים להכניס בחוק התייחסות מפורשת לנגישות עבור אנשים עם מוגבלות: "עלינו לוודא שאוכלוסיה זו גם תקבל את המענה הראוי וההולם מלכתחילה".

בנוגע לחשש הסייבר, הביא באחד הדיונים עו"ד עמית אשכנזי, יועהמ"ש ממערך הסייבר הלאומי, את תמונת המצב נכון לימי הקורונה, בהגברת החשש ממתקפת סייבר. לדבריו, משבר הקורונה יצר אתגרים ותלות גוברת במרחב הדיגיטלי, כך שהרבה דברים עוד יותר תלויים בדיגיטל ולפיכך, לדבריו, גם העולם סביבנו לא נותר אדיש להרחבת השימוש הדיגיטלי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים