דיון דחוף בכנסת – מכרז הסיבים עלול למוטט את תעשיית הטלוויזיה

הדיון, שיזמה חברת הכנסת מרב מיכאלי מהעבודה ויערך מחר, מבקש לדאוג לתכני מקור ישראלים אחרי שמהפכת דור 5 תצא לדרכה

נפרסו בעיריית רעננה. סיבים אופטיים בכל הארץ? אילוסטרציה: BigStock
ח"כ מרב מיכאלי. צילום: רון קדמי

ח"כ מרב מיכאלי. צילום: רון קדמי

ועדת הכלכלה של הכנסת תדון מחר (ב') בהצעה דחופה לדיון מהיר שהגישה ח"כ מרב מיכאלי (העבודה), לדון בהשלכות של מכרז הסיבים של משרד התקשורת על תעשיית הטלוויזיה.

בנימוק ההצעה לסדר היום כתבה ח"כ מיכאלי כי המכרז, שאמור להיות חלק מחוק ההסדרים, אינו כולל סעיפים המחייבים גופים בעלי רישיון לשידורי טלוויזיה להשקיע בהפקות מקומיות, זאת מאחר שהחוק העוסק בנושא הזה משנת 1982 לא עודכן מאז, ולכן אינו חל על לגופים המשדרים על פלטפורמת האינטרנט, דוגמת סלקום, פרטנר וגופים פרטיים נוספים שצפויים להיכנס לשוק התקשורת בקרוב.

"רפורמת הסיבים האופטיים, שיזם שר התקשורת, ברוכה ונחוצה ככל שתהיה לקידומה הטכנולוגי של ישראל, מזרזת את החברות להעביר את כל שידוריהן לפלטפורמת אינטרנט, ועלולה לגזור על תעשיית הטלוויזיה הישראלית מכת מוות סופית", כתבה ח"כ מיכאלי.

היא הוסיפה "אם תעבור רפורמת הסיבים האופטיים בחוק ההסדרים, ללא שמוצמד לה תיקון בחוק התקשורת כך שחובת ההשקעה תחול גם על שידורים באינטרנט, תעשייה הטלוויזיה הישראלית, על אלפי המשפחות אותן היא מפרנסת, תיפגע אנושות.". היא ציינה כי החברות הפועלות כיום בשוק הטלוויזיה, יס והוט, עוברות בהדרגה לשידורי אינטנרט, ולמעשה אז הן לא תהיינה מחויבות בהוראות החוק להפריש חלק מהכנסותיהן להפקות מקור.

לדיון הוועדה, בראשות ח"כ יעקב מרגי, הוזמנו נציגי משרדי הממשלה הרלוונטיים, וכן נציגי החברות יס, פרטנר, הוט, נציגי איגודי יוצרים, איגוד האינטרנט הישראלי ונציגי שידורי כאן 11.

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אדיר

    מעולה, אם אנחנו רוצים שתעשיית הקולנוע והסרטים תתפתח פה אנחנו חייבים להפסיק לממן אותם, זה מתמרץ אותם רק לרדוף אחרי וועדות ולא לפי מה שהקהל בבית רוצה.

אירועים קרובים