חגיגה להאקרים: 94% מהארגונים הותקפו בסייבר

מחקר חדש מעלה, כי בשנה האחרונה חוו 94% מהחברות בעולם מתקפת סייבר, שהייתה לה השפעה עסקית ● רק ארבעה מתוך עשרה מנהלי אבטחת מידע בארגונים יכולים לענות על השאלה "עד כמה הארגון שלי מאובטח?" - ברמת ודאות גבוהה

מתקפת סייבר. צילום אילוסטרציה: נלזה ג'מאל, BigStock

94% מהחברות בעולם חוו מתקפת סייבר, שהייתה לה השפעה עסקית בתריסר החודשים האחרונים, כך על פי מחקר חדש.

המחקר נערך ביוזמת טנאבל (Tenable), חברת הגנת סייבר, ובוצע על ידי פורסטר (Forrester). הוא כלל יותר מ-800 מנהלים בעולם, מחציתם אנשי אבטחת מידע ומחציתם מנהלים עסקיים. הוא נשא את הכותרת "עלייתו של מנהל האבטחה בארגון הפועל באופן הדוק עם העסק".

מהמחקר עולה, כי רק ארבעה מתוך עשרה מנהלי אבטחת מידע בארגונים יכולים לענות על השאלה "עד כמה הארגון שלי מאובטח?" – ברמת ודאות גבוהה, למרות שכיחותן של מתקפות סייבר המשפיעות על עסקים.

פחות מ-50% ממנהלי האבטחה אמרו שהם ממסגרים את איומי הגנת הסייבר במסגרת סיכון עסקי ספציפי. לדוגמה, למרות ש-96% מהנשאלים פיתחו אסטרטגיות תגובה למגיפת הקורונה, רק 75% מהמנהלים הודו כי אסטרטגיות התגובה שלהם היו "קשורות במידה מסוימת" לסיכון.

רנו דרייסון, CTO ומייסד משותף, טנאבל, אמר, כי "בעתיד יהיו שני סוגים של מנהלי אבטחת מידע. אלה שקשורים וקושרים עצמם ישירות להיבטים העסקיים של הארגון – וכל השאר. הדרך היחידה להצליח בעידן זה, של האצה דיגיטלית, הוא לשים את הסייבר על השולחן בכל שאלה עסקית או החלטה עסקית ובכל השקעה". הוא הוסיף, כי "המחקר מראה, כי הלקח הוא שעל כל ארגון לבנות אסטרטגיית הגנת סייבר. זו חיונית לחדשנות של הארגון. כאשר אבטחת מידע והגנת הסייבר – יחד עם ההיבטים העסקיים של הארגון – הולכים שלובי זרוע, התוצאות עשויות להיות מחוללות שינוי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים