סמנכ"לית התפעול לשעבר של פינטרסט טוענת שהחברה עוינת נשים

פרנסואז ברוגר הגיעה לפינטרסט - רשת חברתית שוקקת אליה מעלים צילומים ופרסומים אודות מוצרים ונושאים לפי תחומי עניין - עם רזומה מרשים, אך פוטרה אחרי כשנתיים, לטענתה, משום שהתלוננה על יחס שוביניסטי ומיזוגני מצד גורמים בהנהלה

אווירה עוינת נשים? פינטרסט. צילום: BigStock

פרנסואז ברוגר, סמנכ"לית התפעול לשעבר של פינטרסט (Pinterest), הגישה תביעה נגד מעסיקתה עד לאחרונה, שבה נטען כי בחברה יש הטיה מגדרית מובהקת, כמו גם שנאת נשים ואווירה העוינת אותן.

לטענתה של ברוגר, שהחלה לעבודה בחברה ב-2018, היא פוטרה כשפנתה למחלקת כוח האדם בתלונה נגד דברים שנאמרו לה על ידי מנהל הכספים הראשי של החברה, טוד מורגנפלד. לדבריה לא זו בלבד שהתעלמו מתלונותיה על ההטיה המגדרית, אלא שהחברה בחרה להגן על סמנכ"ל הכספים על ידי כך שהחליטה לפטר אותה באופן הבלתי הוגן וללא הצדקה. כתוצאה מכך, בין השאר, היא טוענת שהפסידה כסף ונפגעה, אולם בעיקר – שהבינה כי הנהלת החברה היא סקסיסטית, מיזוגנית ועוינת נשים, בעיקר אם או כשהן מעזות להתקומם נגד יחס לא הוגן כלפיהן.

ברוגר הגיעה לפינטרסט אחרי שמילאה תפקידים בכירים בסקוור (Square), גוגל (Google) וצ'רלס שוואב (Charles Schawb) ופוטרה באפריל השנה. בפוסט ארוך במיוחד בן 4,000 מילה, שפרסמה באתר מדיום (Medium) אתמול (ג'), גוללה ברוגר את תחושותיה וכתבה, "תמיד הייתי אדם פרטי, אבל אני נפתחת לגבי החוויה שלי מכיוון שאם מישהו מהפריבילגיה והוותק שלי מפוטר בגלל שהוא מדבר על הנושאים האלה, סביר שהמצב הרבה יותר גרוע לאנשים שנמצאים בשלב מוקדם יותר בקריירה שלהם".

"על פי פינטרסט, פוטרתי לא בגלל התוצאות שהשגתי, אלא בגלל שלא הייתי 'משתפתי פעולה'", הרחיבה ברוגר בפוסט שלה. "אני מאמינה שפיטרתי בגלל שדיברתי על האפליה המשתוללת, על סביבת העבודה העוינת, ועל חוסר ההוגנות המחלחל לפינטרסט".

עוד האשימה ברוגר בדבריה את הרשת החברתית האמריקנית לשיתוף תמונות כי היא שילמה לה פחות משקיבלו גברים במשרות בכירות מקבילות. אי השוויון במבנה השכר התגלה כאשר החברה החליטה להיכנס לבורסה ולהנפיק את עצמה בשנה שעברה. עם זאת, כאשר ברוגר השמיעה את קולה בנדון, לדבריה, היא רק עוררה ביקורת על כך שאינה מצייתת ואינה משתפת פעולה.

שנאת נשים וסקסיזם גם כלפי בכירות. צילום אילוסטרציה: BigStock

שנאת נשים וסקסיזם גם כלפי בכירות. צילום אילוסטרציה: BigStock

למרות היותה בתפקיד השני בחשיבותו בחברה לאחר המנכ"ל, בן סילברמן, גם הוא, לדבריה, לא התייחס אליה בהוגנות, ולטענתה עקב כך לא הייתה מעורבת בקבלת החלטות משמעותיות והושארה גם מחוץ לישיבות חשובות.

יצוין כי ברוגר אינה היחידה שמלינה על פינטרסט ועל התרבות הארגונית הלקויה שלה. ביוני האחרון שתי נשים שחורות שהיו חלק מצוות המדיניות הציבורית של החברה העלו טענות דומות נגד פינטרסט. הן התלוננו שפוטרו בגין הפגנה נגד הטיות מגדריות וגזעיות, שהייתה חלק מההתקוממות של תנועת Black Lives Matter. באותה עת, החברה פנתה לעזרה חיצונית בחקירה, והמנכ"ל סילברמן אפילו הודה שיש לשפר את תרבות הארגון בפינטרסט.

פינטרסט ציינה בהצהרת הרווחים הראשונה שלה שפרסמה באפריל האחרון, שנה אחרי ה-IPO המוצלח, כי ברוגר עוזבת באופן מיידי ושהיא מינתה במקומה לתפקיד סמנכ"ל התפעול את מורגנפלד – סמנכ"ל כספים שאותו האשימה ברוגר בעוינות כלפיה. בהצהרה לתקשורת הודה סילברמן לברוגר על "התרומות המשמעותיות" שלה ואמר כי "בזמן שבו אנו ממשיכים למקם את החברה לצמיחה ארוכת טווח, אנו מאמינים כי איחוד מחלקות הכספים והתפעול שלנו תחת מנהיג אחד יאיץ את מהירות הביצוע שלנו".

מעניין לציין שנושא התביעה כנגד החברה בגין אפליה מגדרית שהגישה ברוגר, ושנחשף בניו יורק טיימס (The New York Times), לא הוזכר בפוסט, אשר התפרסם זמן קצר לאחר הדיווח על הפעולה המשפטית שהחליטה ברוגר לנקוט נגד מעסיקתה לשעבר. 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים