פוליטיקת סייבר: סין לא רוצה  את טראמפ – רוסיה משמיצה את ביידן

בכיר במודיעין האמריקני הצהיר באופן ישיר ובצורה יוצאת דופן על התערבות חיצונית של המעצמות בבחירות לנשיאות ארה''ב

נמשכים ניסיונות התערבות בבחירות בארה"ב. אילוסטרציה: BigStock

סין מעדיפה שדונלד טראמפ, נשיא ארה"ב, לא יזכה בקדנציה שנייה, בעוד רוסיה פועלת להשמיץ את ג'ו ביידן, המועמד הדמוקרטי לנשיאות, כך אמר בסוף השבוע בכיר במודיעין האמריקני, בהצהרה ישירה ויוצאת דופן על התערבות המעצמות בבחירות לנשיאות.

וויליאם אבנינה עומד בראש NCSC, המרכז לביון נגדי ואבטחה. המרכז הוא חלק ממשרד המודיעין הלאומי בארה"ב. על פי אבנינה, "הממשלה הסינית הרחיבה את מאמצי ההשפעה שלה (גם בסייבר, י.ה.) לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב בנובמבר, ומגבירה את הביקורת שלה בשל תגובתו של ממשל טראמפ לנגיף הקורונה וסגירת הקונסוליה הסינית ביוסטון".

מוסקבה, בינתיים, "השתמשה במגוון אמצעים כדי לנסות לעמעם את מועמדותו של ביידן. זאת בעקבות הביקורת שביידן השמיע כנגד רוסיה בעת שהיה סגן נשיא". על פי אבנינה, "חלק מהשחקנים שקשורים לקרמלין מבקשים לדחוף את מועמדותו של הנשיא טראמפ למדיה החברתית ולטלוויזיה הרוסית".

ממשלת איראן מצדה, אמר, "בחרה לערער את מוסדות ארה"ב ואת טראמפ, ולזרוע מחלוקות בקרב האמריקנים".

הצהרתו של אבנינה הגיעה עם אזהרה כללית, שלפיה "שחקנים זרים עשויים לנסות ולפרוץ לתשתית הבחירות שלנו בשל מגוון סיבות אפשריות, כמו הפרעה להליך ההצבעה, גניבת נתונים רגישים, או הטלת ספק בתוקף של תוצאות הבחירות". הוא סיים באופן מרגיע באומרו, כי "עם זאת, יהיה קשה ליריבים שלנו להפריע, או לתמרן את תוצאות ההצבעה לבחירות לנשיאות בקנה מידה רחב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים