ביל גייטס מזהיר: ה"מגיפה" הבאה היא שינויי האקלים

בפוסט שפורסם לבלוג שלו השבוע המיליארדר והיזם שב ומשמיע קריאה בעניין המוכנות של העולם לשעת חירום אקלימית ● "עד כמה שהקורונה נוראה - שינויי האקלים עלולים להיות גרועים יותר"

לעבור לבשר סינטטי כדי להימנע מקטסטרופה אקלימית. ביל גייטס. צילום: מחלקת DFID הבריטית, מתוך ויקיפדיה

המיליארדר המפורסם ביל גייטס – שהביא לעולם את חברת מיקרוסופט (Microsoft) ואת מערכת ההפעלה חלונות שלה – חזה את מגיפת הקורונה שנים לפני הגעתה, בשנת 2015, בהרצאת טד (TED).

למעשה, נבואת הזעם ההיא עדיין רודפת אותו כשקונספירטורים בכל רחבי העולם טוענים שיש לו תפקיד בהפצת בהלת הקורונה ובשלל מעללים שמטרתם החלת "סדר עולמי חדש".

גייטס לא מתרגש, וממשיך לעסוק במה שמטריד אותו, ומה שהוא מנסה לקדם כיום – תיקון עוולות אקולוגיות והבראת כדור הארץ, בתוך דגש מיוחד על מה שכיום הכי חשוב בעיניו: מאבק חסר פשרות בתופעת שינויי האקלים.

בנוגע לקורונה נשמע גייטס מתבטא ואומר: "הלוואי שהייתי עושה יותר כדי להפנות את תשומת הלב לסכנה", ולפיכך הוא מחליט ככל הנראה להשמיע את קולו ביתר שאת בנושא משבר האקלים והדרכים להילחם בו מחד ולהתמודד עימו מאידך.

ללמוד ממנה לקראת המשבר הבא. מגיפת הקורונה. אילוסטרציה: BigStock

ללמוד ממנה לקראת המשבר הבא. מגיפת הקורונה. אילוסטרציה: BigStock

"לפעול כעת גם כדי למנוע אסון אקלימי"

המייסד השותף של מיקרוסופט נחוש להתמקד כבר כיום, כשמגיפת הקורונה עוד רחוקה מלהיות נחלת העבר, בהשלכות של שינויי האקלים ומתייחס לנושא כאתגר הבריאותי והכלכלי הבא שעומד בפני החברה.

"עד כמה שהמגיפה העולמית הזו נוראה, שינויי האקלים עלולים להיות גרועים יותר", כך כתב גייטס בפוסט שפרסם בבלוג שלו Gates Notes.

"עד שנת 2060, שינויי אקלים יכולים להיות קטלניים כמו COVID-19, ועד 2100 הם יכולים להיות קטלניים פי חמישה", הוא ממשיך ומזהיר. "אף על פי שהעולם פועל לעצור את נגיף הקורונה החדש ולהתחיל להתאושש ממנו, עלינו לפעול כעת גם כדי למנוע אסון אקלימי, על ידי בנייה ופריסה של חידושים המאפשרים לנו לחסל את פליטת גזי החממה שלנו", הסביר גייטס בפוסט שפרסם השבוע (ג').

"בניגוד לווירוס הקורונה החדש, שאני מאמין שיהיה לנו חיסון נגדו בשנה הבאה, אין פיתרון בשנתיים לשינויי אקלים. ייקח עשרות שנים לפתח וליישם את כל הניקיון", הסביר גייטס בפוסט.

חובה להילחם במשבר האקלים. אילוסטרציה: BigStock

חובה להילחם במשבר האקלים. אילוסטרציה: BigStock

עוד בפוסט שלו – מעבר להדגשת ההשלכות הנוראיות של שינויי אקלים – גייטס מבקש מהקוראים ומהעולם להתמקד בחשיבות ניצול התובנות שנלמדו מהמגיפה העולמית כעת, למען המאבק "הבא", ולא להמתין לזמנים שבהם יהיה כבר מאוחר לפעול. "אם נלמד את הלקחים של COVID-19, אנו יכולים לגשת לשינויי אקלים יותר מודעים להשלכות היעדר הפעולה", הוא מציין ומדגיש כי המשבר העולמי הנוכחי יכול להביא את האנושות להגיב בצורה יותר חכמה ומושכלת למשבר הבא.

מלחמה חסרת פשרות בפליטות הפחמן

ההשפעה הכלכלית של משבר האקלים, מתריע גייטס, עלולה להיות קשה באופן דומה למה שהביאה אל חיינו הקורונה. לדבריו, ההוצאות העצומות והשבר הכלכלי שמתרחשים כעת, עלולים להגיע "כל עשר שנים", מכיוון שממשלות יאלצו להשקיע יותר מהתמ"ג כדי להתמודד עם השפעות שינויי האקלים. "ועד סוף המאה זה יהיה הרבה יותר גרוע, אם העולם יישאר במסלול הפליטות (הפחמניות – ג"פ) הנוכחי שלו".

גייטס עצמו מודה כי למרות שהוא ממוקד במאבק נגד הנגיף, הוא משקיע בטכנולוגיות חדשניות העוסקות באנרגיה נקייה, כמו למשל בבשר מהצומח ובשר מתורבת במקום בבשר שמקורו בבעלי חיים, נגדו יוצא גייטס משום שהוא מייצר זיהום אוויר וקרקע חמור, כמו גם פגיעה ביערות הגשם באמזונס.

גייטס גם יוצר תכניות המסייעות לחידושים אלה להגיע אל כל קצוות העולם, ואפילו נותן דוגמה אישית למאבק החשוב לו – באחרונה אפילו הזמין ורכש את יאכטת העל הראשונה בתבל המופעלת על ידי מימן, ששוויה כ-644 מיליון דולר. כלי שיט זה לא פולט פחמן בעת מסעותיו, אבל הסופר-יאכטה תושק על המים ככל הנראה רק בשנת 2024.

"חלק מהממשלות והמשקיעים הפרטיים מחויבים למימון ולמדיניות שיעזרו לנו להגיע לאפס פליטות, אך אנו זקוקים לאפילו יותר (אנשים, חברות וממשלים – ג"פ) שיתלכדו. ועלינו לפעול באותה תחושת דחיפות שיש לנו עבור הקורונה", כך טוען גייטס בתוקף.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עצובה

    מי שכתב את זה באמת עיוור ומנותק מהמציאות. חסר יכולת להתמודד עם האמת, הייתי מצפה לעבודת מחקר אפילו בסיסית שהיתה מעלה נתונים ושופעת מעט אור על הנושא. כתבה של בור ועם הארץ.

  2. איש בריא

    נביא הוא לא... מתערב בסדר העולמי הוא בהחלט. זו הסכנה שאדם אחד צובר יותר מדי כח... הוא מתחיל לחשוב שהוא "אלוהים" והוא מתחיל לחשוב על לחסום את אור השמש עם חומרים מוזרים באטמוספירה ...

אירועים קרובים