ביל גייטס רוכש סופר-יאכטה – הראשונה בעולם הפועלת על מימן

המיליארדר ישקיע בכלי השיט המתקדם והאקולוגי, הפועל על אנרגיה נקייה יותר, כ-644 מיליון דולר ויזכה לקבל את היאכטה המפוארת בתוך כארבע שנים מהחברה שבונה אותה

לעבור לבשר סינטטי כדי להימנע מקטסטרופה אקלימית. ביל גייטס. צילום: מחלקת DFID הבריטית, מתוך ויקיפדיה

היזם הטכנולוגי המפורסם ומבולטי עשירי תבל, ביל גייטס, הזמין ורכש את יאכטת העל הראשונה המופעלת על ידי מימן, ששוויה כ-644 מיליון דולר. כלי השיט המהודר כולל בריכת אינסוף, מנחת מסוקים, ספא וחדר כושר, ולו סיפונים ומרחב להכיל 14 אורחים ו-31 אנשי צוות.

גייטס בן ה-64, נוהג לצאת לחופשות ביאכטות באופן קבוע בכלי שייט שכורים, ואוהב לעשות זאת בעיקר באזור הים התיכון. הרכישה תאפשר לו בעתיד לנוע בימים מבלי לייצר זיהום מיותר.

עניין איכות הסביבה והפחתת פליטות פחמן מזהמות הוא בליבו של גייטס, והמיליארדר המפורסם נוהג לעשות רבות כדי לקדמו. דווקא כיום, בהיותו במקום השני ברשימת עשירי תבל, היזם עוסק בנושא ביתר שאת והשקיע בין השאר בחברות כמו הליוגן – סטארט-אפ קליפורני שמשתמש במראות בכדי למקד את קרני השמש כדי לייצר חום מספיק לתהליכים תעשייתיים.

המייסד השותף של מיקרוסופט אמר כי השקעה במערכות אנרגיה חלופיות היא דרך טובה יותר לגרום לחברות להפחית פליטות, במקום ללחוץ על המשקיעים לנטוש את ענקיות הנפט כאשר כל כך הרבה מהכלכלה העולמית תלויה בדלקים מאובנים.

"על ידי השקעה בחידושים בתחום האנרגיה, אנו יכולים לבנות על ההתקדמות שעשינו בפריסת טכנולוגיה עדכנית כמו אנרגיה מתחדשת, שתסייע להאיץ את המעבר מדלקים מאובנים לעתיד של חשמל ללא-פחמן אמין ובמחיר סביר", הסביר גייטס.

"אנו זקוקים לפריצות דרך גדולות בטכנולוגיות, שיאפשרו לנו לספק לרשת החשמל אנרגיה נקייה גם בימים חסרי רוח, במזג אוויר מעונן ובשעות הלילה", הסביר גייטס.

"השראה מאורח חייו של בעלים אדיב, שפניו אל העתיד"

המייסד המיתולוגי של מיקרוסופט הזמין את היאכטה מסוג Aqua – ספינת יוקרה בגובה 112 מטרים, המונעת לחלוטין על ידי מימן נוזלי – אשר הוצגה בשנה שעברה בתערוכת היאכטות במונקו על ידי חברת האדריכלות הימית ההולנדית סינוט. את היאכטה מייצרת חברת פידשיפ ההולנדית גם היא.

כאשר דיבר על הפרויקט אשתקד, אמר המעצב הימי סנדר סינוט: "לפיתוח אקווה לקחנו השראה מאורח חייו של בעלים אדיב, שפניו אל העתיד, את הרבגוניות הפלואידית של המים, וטכנולוגיה מתקדמת, שכולם שולבו בתוך הסופר-יאכטה עם תכונות חדשניות באמת".

מאחר שהיא ידידותית לסביבה, הספינה גובתה גם בתכונה נוספת: קערות ייחודיות המופעלות על ידי ג'ל, המאפשרות לאורחים להתחמם מבלי שיהיה צורך בשריפת עץ או גחלים.

אבל התכונה החדישה ביותר של היאכטה נסתרת מתחת לסיפוניה – שני מיכלים אטומים בוואקום, בנפח 28 טון, המקוררים לטמפרטורת מינוס 253 מעלות צלזיוס ומלאים במימן נוזלי, שמניע את הספינה. אמצעי זה – שנחשב כמקור לאספקת אנרגיה נקייה – יפיק חשמל לשני המנועים והמדחפים שכוחם מגה-וואט אחד, וכן לכל היאכטה, וזאת באמצעות תאי דלק, שמשלבים במימן וחמצן המגיע מהאוויר. לתהליך יש גם תוצר לוואי – מים.

היאכטה של גייטס אמורה להיות מוכנה בשנת 2024, כך טוען ה-Sunday Telegraph שדיווח על הרכישה. בעת שייט יש לכלי הימי אפשרות להגיע למהירויות של 17 קשר (כ-31.5 קמ"ש) ובעיקר הוא יוכל להפליג למרחקים ארוכים (כמו למשל מניו יורק אל לונדון), לפני שיתעורר הצורך לתדלק אותו מחדש. עם זאת היאכטה תקבל גם גיבוי דיזל, בשל המחסור בתחנות לתדלוק מבוסס מימן כיום, אם כי בתוך כארבע שנים אפשר שהמצב הזה כבר ישתנה לחלוטין לנוכח המודעות העולה לנושא, ומצב כדור הארץ המתדרדר.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלמוני פלמוני

    ובאיזה מקור אנרגיה ישתמשו ל שני מיכלים אטומים בוואקום, בנפח 28 טון, המקוררים לטמפרטורת מינוס 253 מעלות צלזיוס ומלאים במימן נוזלי ??

אירועים קרובים