מטריקס משתדרגת בבורסה: עוברת למדד ת"א 35

החברה תיסחר החל ממחר (ה') במדד 35 החברות הגדולות בבורסה בתל אביב ● הסיבה: שווי השוק שלה, שעומד על כמעט שישה מיליארד שקלים ● חברות טכנולוגיה נוספות שייכנסו למדד: נובה, סאפיינס ומיטרוניקס

ממחר - גם מטריקס במדד ת"א 35. צילום אילוסטרציה: BigStock

הנהלת הבורסה של תל אביב עדכנה את מדד ת"א 35 – המדד המוביל בבורסה, שמכיל את 35 החברות הגדולות ביותר שנסחרות בה, והחל ממחר (ה') גם מטריקס תיכלל בו. הסיבה לכך היא שווי השוק הגבוה של החברה, שעומד כרגע על 5.87 מיליארד שקלים.

עד כה, מטריקס, מבית פורמולה מערכות, נכללה במדד ת"א 125, שכולל את המניות של ה-125 החברות הגדולות שנסחרות בבורסת תל אביב. היא נחשבת לחברת ה-IT הציבורית הגדולה ביותר, הן מבחינת הכנסות והן מבחינת כוח אדם – על פי השוואה שפרסמנו לפני כחודש וחצי. יחד אתה בחמישייה הראשונה נמצאות מלם תים, וואן, חילן וטלדור.

אתמול עלתה המניה של מטריקס ב-3.5% ל-9,553 נקודות והגיעה לשווי שוק של 5.935 מיליארד שקלים. עם זאת, היום, נכון לכתיבת שורות אלה, היא יורדת ב-0.94% וכעת עומד שווי השוק שלה, כאמור, על 5.87 מיליארד.

משה אטיאס, סמנכ״ל הכספים של מטריקס. צילום: סאם יעקובסון

משה אטיאס, סמנכ״ל הכספים של מטריקס. צילום: סאם יעקובסון

לדברי משה אטיאס, סמנכ"ל הכספים של מטריקס מיום הקמתה, "הכניסה למדד ת"א 35 מהווה ציון דרך משמעותי בחיי החברה. השווי שלנו בעת ההנפקה ב-2002 היה 100 מיליון שקלים ואנחנו מתבוננים בגאווה על השווי של החברה כיום, על הצמיחה הנמשכת בפעילותה ועל כך שגם בעת משבר הקורונה המניה שלנו מציגה עליות שערים. אנחנו שמחים שלצידנו מצטרפות למדד חברות נוספות שליבת פעילותן היא טכנולוגיה וחדשנות – הקטר המניע את הכלכלה הישראלית".

חברות הטכנולוגיה הנוספות שנכללות במדד ת"א 35 הן אורמת טכנולוגיות, אלביט, בזק, טאואר, לייבפרסון ונייס. בין החברות הנוספות הבולטות בו: הבנקים הגדולים – הפועלים, לאומי, דיסקונט, מזרחי-טפחות והבינלאומישטראוס, שופרסל, שיכון ובינוי, עזריאלי, מליסרון וטבע. חברות טכנולוגיה נוספות שייכללו במדד זה החל ממחר הן נובה, סאפיינס ומיטרוניקס, וכן שתי חברות מתחומים משיקים – אופקו, שעוסקת בעולם הביו-פרמבצטיקה, ואנרג'יקס מעולם האנרגיותהמתחדשות. מנגד, ייגרעו מת"א 35 כמה חברות לואו-טק, שבחלקן יש אחזקות, ואף שליטה, של טייקונים כגון יצחק תשובה ועידן עופר: קבוצת דלק, דלק קידוחים, בזן, החברה לישראל, פתאל וגזית גלוב. יש כאן אמירה חשובה של הנהלת הבורסה, ועוד עדות לבולטות של עולם ההיי-טק הישראלי גם בהיבטים הפיננסיים ולהכרה שלה בכך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים