רבעון מעורב לסייברארק: עלייה בהכנסות לצד מעבר להפסדים

החברה סיימה את הרבעון עם עלייה של 6%, אבל גידול של 31% בהוצאות הביא למעבר להפסד נקי של 4.4 מיליון דולר ולהפסד תפעולי של קרוב לחמישה מיליון ● המייסד והמנכ"ל, אודי מוקדי, דווקא שבע רצון, בטענה ש-"עקפנו את התחזיות בכל הפרמטרים"

אודי מוקדי, מייסד, יו"ר ומנכ"ל סייברארק. צילום: יח"צ

סייברארק סיימה את הרבעון השני ואת המחצית הראשונה של השנה עם תוצאות מעורבות: בשתי התקופות נרשם גידול בהכנסות, אולם עלייה גדולה יותר בהוצאות פגעה קשות ברווחיות והביאה למעבר להפסדים תפעולי ונקי – כך על פי התוצאות שהחברה פרסמה היום (ג').

ההוצאות של חברת הסייבר במחצית הראשונה של השנה זינקו ב-27.2% ל-215.6 מיליון דולר, בעוד שההכנסות עלו ב-8.8% בלבד ל-213.3 מיליון. כך, לאחר העלייה, ההוצאות החצי שנתיות של סייברארק היו גדולות מאשר ההכנסות. הדבר הביא, כאמור, לפגיעה ברווחיות: החברה עברה מרווח תפעולי של 26.6 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2019 להפסד של 2.3 מיליון בתקופה המדווחת, ומרווח נקי של 287 מיליון דולר להפסד נקי של כשני מיליון.

המגמות ברבעון השני היו דומות: גם במהלכו היא רשמה עליות בהכנסות אך גם בהוצאות, וכתוצאה מכך הפסדים. ההוצאות זינקו בתקופה זו ב-31.2% ל-114.4 מיליון דולר, בעוד שההכנסות עלו רק ב-6.2% ל-106.5 מיליון. מתוכן, מכירות הרישיונות פחתו ב-8.3% ל-47.9 מיליון דולר, בעוד שמכירות השירותים צמחו ב-22.2% ל-58.7 מיליון. החברה הציגה הפסד נקי רבעוני של 4.4 מיליון דולר לעומת רווח של 13.4 מיליון והפסד למניה של 11 סנט בהשוואה לרווח של 34 סנט ברבעון השני אשתקד.

גם בסעיף הרווח התפעולי הרבעוני סייברארק לא רווה נחת, לאחר שהוא הפך להפסד של קרוב לחמישה מיליון דולר – בין היתר על רקע עלייה של יותר מ-26% בהוצאות התפעוליות. בסעיף הגולמי, ההוצאות רשמו זינוק של 34% והרווח עלה ב-1.3% בלבד.

אודי מוקדי, מייסד ומנכ"ל סייברארק, הביע סיפוק מהתוצאות, על אף היותן מעורבות, "משום שעקפנו את התחזיות שלנו בכל הפרמטרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים