עליבאבא החלה להעביר שטרי מטען מבוססי בלוקצ'יין

ענקית הקמעונאות החלה בחודשים האחרונים בפיילוט חדשני להעברת שטרי מטען בטכנולוגיית בלוקצ'יין, שיוזמת חברת נמלי ישראל, המפתחת ומפעילה את תס"ק-ים, מערכת קהילת הים בישראל ● החברה היא בין הראשונות בעולם אשר תטמיע את הטכנולוגיה למען התייעלות שרשרת האספקה ומניעת זיופים ועיכובים

מקור: BigStock

ענקית הקמעונאות עליבאבא (Alibaba) הצטרפה ליוזמת חברת נמלי ישראל (חנ"י) להעברת שטרי מטען מבוססי טכנולוגיית בלוקצ'יין. חנ"י, המפתחת ומפעילה את תס"ק-ים, מערכת קהילת הים בישראל, החלה בחודשים האחרונים בפיילוט חדשני להעברת שטרי מטען בטכנולוגיית בלוקצ'יין, לחיסכון משמעותי של זמן וכסף עבור חברות הלוגיסטיקה והשילוח, לצד שמירה על רמת אבטחת מידע גבוהה ומניעת זיופים. טכנולוגיית הבלוקצ'יין מאפשרת ביזור הרשומות בין השותפים, דבר אשר מצמצם מאוד את האפשרות לחדור לנתוני הרשומות ולשנות אותם, ובכך לשמור על רמת אבטחת מידע גבוהה הדרושה על ידי משתמשים בשטר המטען.

שטרי מטען בטכנולוגיית בלוקצ'יין. עליבאבא

שטרי מטען בטכנולוגיית בלוקצ'יין. עליבאבא

בחנ"י מסבירים, כי שטר המטען האלקטרוני מהווה עליית מדרגה משמעותית בהטמעת טכנולוגיות מתקדמות בנמלים ושיפור משמעותי בתהליך האספקה, שכן הוא יאפשר שחרור מטען בזמן קצר יותר וחיסכון בזמן ובעלות השימוש בחברות בלדרות. הפרויקט החדש מייצר בסיס נתונים משותף ומאורגן, שאותו רואים כל השחקנים המורשים השותפים לאותה טרנזקציה, בו זמנית בצורה שקופה וללא שימוש בניירת מכל סוג שהוא. בנוסף, השימוש בבלוקצ'יין יספק אבטחה מוגברת לכל אורך שרשת האספקה, לצד הפחתת הסיכון לאובדן השטר, זיופו או עיכוב בהעברתו.

המהלך של חנ"י להנפקה והעברה של שטרי מטען בטכנולוגיית בלוקצ'יין מבוצע במסגרת חברותה בארגון הבינלאומי  International Port Community Systems Association) IPCSA), כאשר עליבאבא החלה לשתף עם הארגון פעולה בפיילוט, במטרה לשלב בעתיד את הטכנולוגיה בכל פעילות הסחר הימי שלה.

במסגרת הפיילוט הועברו כבר כמה שטרי מטען בסחר בין ישראל, אוקראינה וספרד, והשתתפו בו יצואנים מובילים, חברות ספנות ו-Port Community Systems, בהם תס"ק-ים. בסקר שנערך בין משתתפי הפיילוט נמצא, כי קיימת הסכמה שאכן קיים צורך במחשוב והעברה של שטרי מטען באופן דיגיטלי, ושמפרט הנתונים שהופיעו בשטר המטען הדיגיטלי בפיילוט, מספק מענה.

הטכנולגיה בה משתמשים בפיילוט מתבססת על תשתיות Azure של מיקרוסופט (Microsoft) ופרוטוקול Ethereum.

שלמה ברימן, מנכ"ל חנ"י, ציין, כי "הצטרפותה של הענקית העולמית עליבאבא לפיילוט הבלוקצ'יין של חנ"י מהווה הבעת אמון חשובה בישראל, ואנחנו גאים להיות בין המובילים בסטארט-אפ חלוצי בתחום זה. אנו ממשיכים לפעול לקידום כל טכנולוגיה שמטרתה לייעל ולשפר את השירות לטובת כל נותני ומקבלי השירותים בנמלים, ובכלל זה גם את תחום שטרי המטען – תחום שבו נוצר צורך משמעותי לייעול ולהגנה מצד הלקוחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים