השפעת הקורונה: זינוק במספר המשתמשים בטוויטר

המספר הגיע בסוף הרבעון השני ל-186 מיליון איש ● לעומת זאת, התוצאות הכספיות שפרסמה החברה ממש לא ורודות

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר. צילום: Cellanr, מתוך ויקיפדיה

מגפת הקורונה והסגר שהביאה אתה עשו לטוויטר טוב מבחינת מספר המשתמשים – ורע ככל שזה נוגע לתוצאות הכספיות. מהנתונים שהרשת החברתית פרסמה בסוף השבוע עולה כי מספר המשתמשים בה זינק ברבעון השני ב-34% אל מול הרבעון המקביל ב-2019 – ל-186 מיליון איש, ההכנסות שלה קטנו ב-19% ל-683 מיליון דולר והחברה עברה להפסד נקי של 1.23 מיליארד.

גם בסעיף התפעולי טוויטר עברה להפסד – במקרה זה של 123.9 מיליון דולר. הסיבות למעבר להפסדים הן מעבר מהפסד מס של יותר ממיליארד דולר לחבות מס בסכום דומה וגידול בהוצאות אל מול קיטון בהכנסות. ההוצאות הרבעוניות של החברה רשמו עלייה של 5.5% ל-807.4 מיליון דולר.

נתונים נוספים מראים שההוצאות הגולמיות גדלו ב-3.6% ל-288 מיליון דולר, הרווח הגולמי צנח ב-30% ל-395.4 מיליון, הרווח הגולמי השולי עמד על 57.88% וההוצאות התפעוליות עלו ב-6.5% ל-519.3 מיליון.

במהלך המחצית הראשונה של השנה, ההוצאות של החברה רשמו עלייה של 11.2% ל-1.6 מיליארד דולר בעוד שההכנסות ירדו ב-8.4% לקצת פחות מ-1.5 מיליארד. גם בתקופה זו היא עברה להפסדים, כאשר ההפסד הנקי הסתכם ב-1.24 מיליארד דולר וזה התפעולי – ב-131.4 מיליון.

טוויטר עלתה באחרונה לכותרות לאחר שהחליטה לסמן סטטוס של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בעניין מחאת השחורים בארצות הברית כגזעני. טראמפ אמנם מחה על כך, אך מחאה גדולה יותר נרשמה כלפי פייסבוק, שסירבה לעשות כן והסכימה ללכת צעדים בכיוון רק לאחר ביקורת נוקבת וחרם מפרסמים. בשבוע שעבר התגלה בטוויטר כשל אבטחתי, שחשף את חשבונותיהם של רבים.

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר, התייחס בתגובתו לביצועי הרבעון השני לחצי הכוס המלאה ואמר כי "הגידול הבולט במספר המשתמשים מעיד שהמוצר שלנו מביא תוצאות. זהו הגידול הרבעוני הגבוה ביותר עד כה. אני גם רוצה להתייחס לבעיות האבטחה שהיו לנו בשבוע שעבר, ולומר שפעלנו בצורה מיידית כדי לסתום את הפרצות ושיפרנו את מערכות אבטחת המידע כדי להבטיח שמקרים כאלה לא יחזרו".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים