השפעת הקורונה על המנמ"רים; והפעם: שמעונה נווה וחיים אינגר

נווה, המנמ"רית הפורשת של לובינסקי, ואינגר, מנהל התשתיות של כלל, התייחסו להשלכות הקורונה על עבודת המנמ"רים ותקציבי המחשוב בפאנל שהתקיים באחרונה במפגש של הפורומים C3 ו-C6 מבית אנשים ומחשבים, בהנחיית יו"ר הפורומים, רונן זרצקי

מימין: שמעונה נווה, המנמ"רית הפורשת של קבוצת לוינסקי, וחיים אינגר, מנהל התשתיות של כלל. צילום: יניב פאר וניב קנטור

שמעונה נווה, המנמ"רית הפורשת של קבוצת לוינסקי

אחת המגמות הארגוניות הבולטות בתקופת הקורונה, אם לא הבולטת שבהן, היא המעבר לעבודה מהבית. האם ראית שינויים באופי העבודה ואילו מסקנות יש לך מכך?
"הקורונה העצימה את היכולת של כל אחד מאיתנו לנהל את ארגון ה-IT שלו בתקופה כזו ולהוכיח את יכולותיו. אנחנו, בקבוצת לובינסקי, נערכנו כדי לאפשר לעובדים לעבוד מהבית, וזה השתלם. ראית רצון של עובדים להוכיח את עצמם, זה היה המאני טיים שלהם. כמובן שהם קיבלו הנחיות והוראות בהתאם, וזה נבדק ונמדד, כאשר גם אצלנו, בהנהלה, הייתה גמישות. למשל, ראית שעובדים עזבו בשעות הצהריים את המחשב, אבל בשעות הערב עבדו ונתנו תפוקה, וזה בסדר גמור מבחינתי. הכול עניין של ניהול נכון, מתן אחריות ועבודה משותפת.

המוכנות שלנו לאתגר של המעבר לעבודה מהבית נבעה מכך שאנחנו משתמשים בכלי ה-VDI. הרבה אנשים, שלפני כן שאלו אותנו למה עברנו לכלי הזה, הבינו את החשיבות שלו בתקופת הקורונה".

האם לדעתכם יהיו שינויים בתקציבי המחשוב בגלל הקורונה?
"לא. ביצענו תהליך משמעותי של דיגיטציה בשירותים, ובעקבות הקורונה אנחנו מנגישים וחושפים עוד שירותים, שקשורים בהגעה למוסכים, טיפולים בכל נושא רכבי הליסינג ועוד. בסופו של דבר, הכול זה עניין של תעדוף. בעקבות הקורונה אנחנו מתעדפים פרויקטים שקשורים בדיגיטל ודוחים פרויקטים פחות קריטיים. כולם מבינים שהמציאות השתנתה והשיח עם הארגון משתנה".

חיים אינגר, מנהל התשתיות של כלל

כיצד נערכו אצלכם לעבודה מהבית עם פרוץ משבר הקורונה?
"התחלנו ליישם עבודה מהבית בערך חצי שנה לפני שנודע על הקורונה. קיבלנו החלטה אסטרטגית שפעם בשבוע 700 איש מעובדי החברה, במיוחד אנשי תפעול ומוקדנים, עובדים מהבית. לצורך זה הטמענו כלי מדידה הכרחיים לתפוקות ותוצרים אחרים, למשל הכלי טרה מיינד, שמאפשר לבצע בקרה מלאה אחרי כל הלוגים של כל העובדים. זה התבקש כי הרגולציה מחייבת אותנו לשמור את כל הלוגים, כולל לוגים של צפייה למשך שנתיים. כלי הטרה מיינד מאפשר לנו לתפקד טוב גם כשהעובדים עובדים מהבית, ואילו היינו צריכים לפתח כלי בעצמנו, זה היה לוקח זמן רב. הכלי יודע להגיד כמה זמן בפועל העובד הפעיל את המחשב ועבד, ובסוף הוא מספק דו"ח מדויק. אין לנו כל בעיה אם עובד מבצע את עבודתו, למשל, בלילה ולא בשעות העבודה המקובלות יותר, נניח אחר הצהרים – כל עוד הוא מדווח על כך".

האם אתם שבעי רצון מהתפוקה של העובדים מהבית?
"כמובן ששום דבר לא מושלם: 80% מהעובדים הוכיחו שהם עבדו בתפוקה מלאה, אבל הנתונים לגבי 20 האחוזים הנותרים הראו שהם לא ממש היו יעילים. אלא שכשנודע להם שיש בקרה על זה, הנתונים השתפרו ובסך הכול אנחנו מרוצים".

האם היו או צפויים אצלכם שינויים בתקציבי המחשוב בעקבות הקורונה?
"לא ביטלנו אף פרויקט. נתנו עדיפות לכל נושא הדיגיטציה – למשל, אפליקציה שלנו, שהיא הראשונה שמאפשרת לבצע תהליך שלם של הפקת פוליסת ביטוח באופן מלא דרך הנייד. הפוקוס הוא כיום, באופן טבעי, על הנגשת כמה שיותר שירותים בדיגיטל".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים