כיצד תשפיע הקורונה על הכשרת דור המהנדסים הבא?

פרופ' עמי מואיל, נשיא מכללת אפקה, בכנס שיזמה המכללה בנושא חינוך מהנדסים בעידן הפוסט קורונה: "הקורונה הובילה להאצה חסרת תקדים של תהליכים דיגיטליים ושינויים באקדמיה ובשוק העבודה, ואנחנו נראה את אותותיה בסקטורים ובתחומים רבים"

פרופ' עמי מויאל, נשיא מכללת אפקה. צילום: אסף גאם

"הקורונה הובילה להאצה חסרת תקדים של תהליכים דיגיטליים ושינויים באקדמיה ובשוק העבודה, ואנחנו נראה את אותותיה בסקטורים ובתחומים רבים," כך אמר פרופ' עמי מויאל, נשיא מכללת אפקה. מואיל דיבר אתמול בכנס, שיזמה המכללה, בנושא חינוך מהנדסים בעידן הפוסט קורונה.

בכנס השתתפו מנהלים בכירים בהיי-טק ובאקדמיה. הכנס נערך באופן וירטואלי על פלטפורמת זום. לדברי פרופ' מויאל, המציאות שנוצרה בעקבות הקורונה מחייבת שינוי ובחינה מחודשת של הענקת הכישורים החיוניים להמשך עתידם של מהנדסים, לפיתוחם ולחינוך מהנדסים בעלי יכולת להסתגל ולהוביל תהליכים בסביבה דינמית ומשתנה", אמר.

פרופ' מויאל הדגיש, כי "כחלק ממהלך זה, יש להתייחס לרצף החינוכי כולו ולהקניית הכישורים בהתאם לשלב, לגיל ולמטרה". עוד אמר, כי "גיבוש ואימוץ של מדיניות זו יבטיח חינוך מהנדסים המובילים וממלאים תפקידי מפתח בתעשייה ומשמרים את מעמדה של ישראל כאומת חדשנות והיי-טק".

בהודעה שפרסמה המכללה לפני האירוע צוין, כי ישנה עלייה של 50% במתעניינים בלימוד הנדסה לעומת שנה קודמת. אולם פרופ' מויאל מתריע מפני אפשרות, שבעוד כמה שנים אכן יהיו די מהנדסים, אך הם לא יתאימו לצרכים של התעשיה, שכוללים, בין היתר, מטען רחב של יכולות עבודה בצוות, חשיבה יצירתית ועוד, בין היתר בעקבות הקורונה.

שר הכלכלה, עמיר פרץ, שבירך את באי הכנס בזום, אמר, כי השכר הממוצע בהיי-טק שעומד על 22 אלף שקלים, יכול להוות בהחלט נקודת פתיחה שיכולה לעודד מוטיבציה לעשות הסבות מקצועיות לאלו שפוטרו ואינם עובדים כעת. "התעשייה הישראלית ערוכה לאתגר ליום שאחרי הקורונה. המשבר הגדול הוא הזדמנות להשבחת ההון האנושי", אמר פרץ.

דוברת נוספת בכנס, פרופ' יפה זילברשץ, יו"רית הות"ת, אמרה, כי הקורונה והסגר שהביאה סייעה להנגיש את הידע הרב שהצטבר באקדמיה. עוד אמרה כי ה"קורונה הציפה את השימוש באמצעים דיגיטליים, שמאפשרים לנצל אותם כדי להכשיר אנשים למקצועות במהירות".

במסגרת הכנס נערך פאנל בהשתתפות יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל, דניאל מלכה, מנכל יבמ ישראל, אורן שגיא מנכ"ל סיסקו ישראל, ד"ר אמירה שרון, סגנית נשיא התעשייה האווירית ובכירים נוספים.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים