שוק השבבים: אנלוג רכשה את מקסים ב-21 מיליארד דולר

הסיבה לרכישה: הרצון של אנלוג להתפתח בעולם האוטומוטיב, שמקסים אינטגרייטד חזקה בו ● מדובר בעסקת המיזוגים והרכישות הגדולה ביותר בארצות הברית ב-2020

רכישת ענק. צילום אילוסטרציה: BigStock

עסקת ענק בתחום השבבים: אנלוג, אחת החברות הבולטות בתחום, הודיעה השבוע כי היא רוכשת את המתחרה שלה, מקסים אינטגרייטד, תמורת סכום של כ-21 מיליארד דולר (20.9 מיליארד, ליתר דיוק). השווי של החברה הנרכשת עומד על כ-17 מיליארד דולר ועל פי אנלוג, הרכישה תיצור חברה בשווי של 68 מיליארד.

בחברה הרוכשת צופים שהעסקה תביא לגידול של יותר משמונה מיליארד דולר בהכנסות השנתיות שלה. מדובר ביותר מהכפלה של ההכנסות, לעומת מכירות של שישה מיליארד דולר שאנלוג רשמה בשנה שעברה. ההכנסות של מקסים עמדו בשנתה הכספית הקודמת על 2.3 מיליארד דולר.

אנלוג ומקסים הן שתי חברות שמשלימות זו את זו מבחינת המגזרים שבהם הן פועלות: בעוד שהרוכשת בולטת בעולמות התעשייה והבריאות, הנרכשת מתמחה בעולמות האוטומוטיב והדטה סנטרים. לכן, כך נראה, העסקה היא מצב של Win-Win מבחינתן. על פי הערכות בשוק, ההתמחות של מקסים בעולם הרכב היא הסיבה המרכזית שבגללה אנלוג רכשה אותה.

מקסים היא חברה ותיקה: היא נוסדה ב-1983, וממוקמת בסן דייגו, קליפורניה. החלק שלה בחברה המשותפת החדשה צפוי להיות 31% מהמניות. מנכ"ל מקסים, וינסנט רושה, אמר כי החברה החדשה "ממוקמת היטב על מנת להביא את הדור הבא של הצמיחה בעולם הסמיקונדקטורים".

מדובר בעסקה הגדולה ביותר בארצות הברית השנה בעולם המיזוגים והרכישות – תוצאה ישירה של משבר הקורונה. הרכישה הגדולה ביותר בארצות הברית השנה. ייתכן גם כי מדובר בתחילת ההתאוששות, ונראה עוד עסקאות בסדרי גודל כאלה בחודשים שנותרו ב-2020.

לאחר פרסום ההודעה על הרכישה רשמה מניית מקסים עלייה של 11% בוול-סטריט, בעוד שזו של אנלוג ירדה ב-4%. העסקה צפויה להיסגר עוד במהלך הקיץ הנוכחי ותלויה באישור הרגולטורים – מה שלא בטוח שיקרה. פסילת עסקת קוואלקום-ברודקום על ידי הרשויות בארצות הברית יכולה להעיד על כך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים