מק'נזי בזוס, גרושתו של מייסד אמזון – האישה העשירה בארה"ב

מגיפת הקורונה והזעזועים בעולם הקמעונות המסורתית המשיכו להעשיר את ג'ף בזוס, מנכ"ל ומייסד אמזון, וגם את גרושתו מק'נזי, שהדיחה את יורשת וולמארט מן המקום הראשון של עשירות אמריקה ● גם יורשי וולמארט רואים את התוצאות בהונם הגדל

גירושים יקרים במיוחד. מקנזי סקוט (לשעבר בזוס). צילום: The Giving Pledge

משבר הקורונה, כידוע, מעשיר את חברות האי-קומרס ואת בעליהן, וגם בשבוע האחרון בלטה מגמה זו. המניות של חברת המסחר המקוון הגדולה בעולם, אמזון, זינקו ב-10% בשבוע שעבר בלבד, והוסיפו להונו של ג'ף בזוס, המנכ"ל והמייסד, 16.2 מיליארד דולר. עושרו נאמד כעת ב-188.2 מיליארד דולר, והוא שומר על מקומו כאדם העשיר ביותר בעולם, כשהפער בינו ובין ביל גייטס, מספר שתיים ברשימת עשירי תבל מתרחב. עושרו של גייטס נאמד ב-110.7 מיליארד דולר.

השבוע האחרון גם הפך את גרושתו של ג'ף, מק'נזי בזוס, לאישה העשירה ביותר באמריקה. הונה מוערך ב-62.3 מיליארד דולר, והוא כמעט מכפיל את עצמו על רקע המגיפה שמשבשת את הקמעונות המסורתית –  מ-36 מיליארד דולר בעת גירושיה ביולי 2019, כשיצאה מהם עם נתח של 25% ממניותיו של בזוס. הזינוק בשער המניות של אמזון דחף את מק'נזי לראש רשימת הנשים העשירות, והיא עקפה את אליס וולטון, היורשת של וולמארט, שהייתה במקום הראשון, ואפילו פתחה מולה פער של 6.1 מיליארד דולר.

גם אחיה של וולטון, ג'ים ורוב, התעשרו בשבוע האחרון ב-3.1 מיליארד דולר כל אחד, על רקע הפרסומים שוולמארט מתכננת  להשיק במהלך החודש את שירות וולמארט+, שיהיה אלטרנטיבה זולה יותר לאמזון פריים, ויציע משלוח באותו יום של מוצרי מכולת. בעקבות הידיעות האלה, מניות וולמארט קפצו ב-7%.

האישה היחידה בעולם שעשירה יותר ממק'נזי בזוס היא היורשת של לוריאל, פרנסואז בטנקורט מיירס, שהונה עומד על 64 מיליארד דולר. מק'נזי בזוס עשויה לעקוף גם אותה בקרוב, לאור הערכות של אנליסטים, שמניות אמזון צפויות עוד לעלות לאחר פרסום הדו"חות הרבעוניים של ענקית המסחר, הצפוי ב-23 בחודש.

מה עושים עם כל הכסף הזה? ובכן, מק'נזי בזוס כבר הצטרפה לתנועת The Giving Pledge, שגם וורן באפט וביל ומלינדה גייטס הצטרפו אליה, בהתחייבות לתרום את רוב הונם למטרות של פילנתרופיה ונדבה במהלך חייהם או בצוואותיהם. בחודש שעבר הצטרפה מק'נזי למלינדה גייטס ביוזמה של תחרות חברות שמקדמות שוויון מגדרי, והבטיחה לתרום 30 מיליון דולר לארגונים שיש להם הרעיונות הטובים ביותר להעצים נשים ולהשפיע בארצות הברית.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ליליאן לוגסי

    כל הכבוד וישר כוח לגב' מק'נזי בזוס, על יוזמה ברוכה לתרומה לקהילה להעצמת נשים ישר כוח! עוקבת באדיקות אחר פועלה המשמשת כדוגמא אישית בקרב הנשים ובגאווה בדרכה המבורכת ומאחלת שכן ירבו כמוה. כן תעשה ותצליח בדרכה העסקית לצד בריאות איתנה ושנים רבות!

אירועים קרובים