פרשת הטרדות מיניות ביוביסופט – שלושה בכירים יעזבו מיידית

על רקע טענות רבות לתרבות של הטרדות מיניות בחברה, יעזבו אותה מיידית מנהל הקריאטיב, מנהל הסניף הקנדי ומנהלת משאבי האנוש של החברה

שוב מסתבכת. יוביסופט. צילום: BigStock

חקירה פנימית הנוגעת להטרדות מיניות הובילה להתפטרותו של בכיר מאוד בחברת הגיימינג הצרפתית יוביסופט (Ubisoft), לצד בכירים נוספים.

בחודש שעבר פתחה חברת משחקי הווידיאו מן הגדולות בעולם, שבין מוצריה משחקים מפורסמים כמו Assassin’s Creed ו-Far Cry, בחקירה, לאחר שפורסמו ברשת שיתופים על טענות להטרדות מיניות.

היום פרסמה החברה הודעה על התפטרותם של סרג' האסקווה, מנהל הקריאייטיב בחברה והגורם השני בחשיבותו בהנהלה, ומנהלת משאבי האנוש, ססיל קרנה. מנהל הסניף הקנדי, יאניס מאלאט, פוטר מן החברה בעקבות האשמות מרובות בהטרדה מינית באולפני החברה בטרונטו. "הטענות שהתפרסמו באחרונה בקנדה נגד שכירים אחדים בחברה אינן מאפשרות עוד את המשך עבודתו בתפקיד זה", הודיעה החברה בקשר למאלאט.

שני הבכירים האחרים עזבו את החברה בתחילת החודש, לאחר שעובדים בהווה ולשעבר בחברה הוקיעו ברשתות החברתיות את ההתנהגות הדורסנית של מייסדה ואת התרבות הארגונית הנהוגה בחברה.

"יוביסופט נכשלה בהתחייבותה להבטיח סביבת עבודה בטוחה לעובדיה", אמר מנכ"ל החברה, איב גיימו. "אין זה מתקבל, מאחר שהתנהגויות רעילות מנוגדות לחלוטין לערכים שמעולם לא התפשרתי עליהם ולעולם גם לא אתפשר בעתיד", הוא ציין, והוסיף, כי הוא "מתחייב ליישם שינויים עמוקים לרוחב החברה כדי לשפר ולחזק את התרבות בעבודה".

גיימו ימלא זמנית את תפקידו של האסקווה ויפקח על השינויים במינויים.

יוביסטופט מעסיקה 18 אלף עובדים ברחבי העולם, והיא לא היחידה בקרב חברות גיימינג המואשמות בתרבות של הטרדות מיניות, שקיבלה גם את הכינוי "גיימגייט" בארצות הברית כבר ב-2014.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים