"שמירת אורות הארגון דולקים" בעידן הקורונה – הודות לניהול יעיל של הנתונים

12/07/2020 10:22
שי נוני, מנכ"ל קומוולט ישראל ומנהל אזורי ישראל ואפריקה. צילום: ניב קנטור

המצב הכלכלי העולמי כיום מביא אתגרים בלתי צפויים לעסקים ומאלץ לחשוב מחדש על דרכים לניהול יעיל של עלויות ומשאבים. עסקים בחלק מן הענפים נמצאים כיום תחת לחץ "לשמור על האורות הדולקים" של העסק, ואחרים פועלים לשמור על צמיחתם ובמקביל לשלוט על עלויות, או, במקרה הפחות טוב, לצמצמן משמעותית. על כן, בחברות רבות החליטו לשקול שוב כיצד הם משקיעים את תקציבי ה- IT שלהם, כאמצעי להפחתת הנטל הכספי, בעקבות המגיפה המתמשכת והמעבר לעבודה מהבית. יש מה לעשות בנידון. המפתח נמצא בניהול נתונים יעיל, שיכול לסייע לארגונים לעשות יותר עם אותו הדבר, או במקרים רבים עם פחות.

עלויות הקשורות להתפוצצות הנתונים

הנתונים הם הלב הפועם של כל ארגון כיום. הבעיה היא, שהיקפם הולך וגדל כל הזמן, וצוותי ה-IT מתקשרים לשלוט בעלויות הקשורות בהתפוצצות הנתונים.

בתנאים כלכליים נוחים יותר, ייתכן שמחלקות IT היו מסתפקות בהרחבת תשתית ה-IT התומכת בנתונים, שכירת מנהלי מערכת נוספים והוספת עוד תוכנות וכלים. אך עם המיתון במשק, חברות רבות ייאבקו על המימון והתפעול של הפרויקטים שלהם. המצב הנוכחי גורם לחברות לבדוק מחדש את התשתיות ולזהות היכן ניתן להוריד עלויות.

מומחים מדגישים, כי האפשרות לשלוט ביעילות הארגון ובהוצאות טמונה בניהול יעיל של הנתונים שלהם. הפסקת שימוש בכמה פתרונות יקרים נקודתיים לא רק מאפשרת לחברות להפחית את עלויות חידוש התוכנה, אלא גם מורידה את עלויות התשתית הפיזית וניהול המערכת, שכן פתרון רחב ניטרלי יעיל יותר יכול להוריד את התקורה של ה-IT לכל רוחב העסק.

ההתפוצצות של נפחי הנתונים, אשר הולכת וגוברת בעשור האחרון, מהווה אתגר עבור עסקים, כאשר מרביתם נתקלים באתגר לספק יכולת אחסון מספקת לנתונים. לפיכך נדרשת כיום גישה מודרנית יותר לאחסון נתונים – פלטפורמה מאוחדת אחת, עם יכולות אחסון בקנה מידה רחב, יכולה לעזור לשמור על כמות עצומה של נתונים, תוך הפחתת העלויות הכרוכות בניהול אחסון מידע נרחב.

זמן השבתה – אחד החששות הגדולים

עם נתונים הפזורים במערכות ובפלטפורמות שונות עבור העובדים בארגון או מן הבית, זמן השבתה, הנגרם כתוצאה מהתקפת רשת, מהפסקת חשמל או בשל איומים פנימיים, הוא אחד החששות הגדולים ביותר. כאשר המשכיות עסקית היא הדבר החשוב ביותר למנהלים, אפילו השבתה אחת קצרה עלולה לגרום לארגונים הפסדים כספיים ופגיעה במוניטין. במצב כזה, תוכנית ברורה ומוסדרת להתאוששות מאסון היא בגדר חובה על מנת להבטיח שהנתונים יהיו זמינים ונגישים כל העת, ללא קשר למיקומם.

למרות שהימצאות בענן היא הכרח כמעט עבור כל עסק כיום, סביבות מרובות עננים וסביבות היברידיות יכולות להיות יקרות ומאתגרות, מה שמקשה על העברה, ניהול ושימוש בנתונים ארגוניים. כך, למשל, לקחתם בחשבון כמה זמן ייקח לכם להוריד נתונים מאתר הגיבוי בענן לאתר שלכם במקרה אסון? רמז: הרבה זמן והרבה כסף. כדי לנצח במשחק של ניהול נתונים בסביבה מרובת עננים, הארגונים צריכים לקבל מבט אחיד על המצב הנוכחי של נתוני הענן שלהם בסביבות ענן ציבוריות, פרטיות והיברידיות ולהיערך לכל תרחיש על מנת להחזיר במהירות את המצב לקדמותו במקרה הצורך. השגת הגמישות להעברת נתונים ועומסי עבודה בכל סוג של תשתיות, גם באתר החברה וגם בענן, תבטיח שהתשתית של הענן תחסוך בעלויות באופן משמעותי. יתר על כן, שימוש ביישומים מותאמי ענן לתהליכים כמו התאוששות מאסון והגנת נתונים מפשט את התהליכים לאחר פריסת עומסי עבודה בענן, ומונע עלויות תקורה.

מכוונים לעתיד

בעוד ארגונים רבים מאמינים כי הם יודעים לנהל נתונים באופן מיטבי, מעטים למעשה אכן עושים זאת. זה הזמן של מנהיגים המבינים בתחום לנהל בצורה אחראית את הנתונים בסביבות העבודה החדשות, עם המדיניות הנכונה והטכנולוגיות כדי להעצים באמת את כוח העבודה.

השאלה עד כמה ארגונים מגינים, מנהלים וממנפים את הנכס הקריטי ביותר שלהם – הנתונים שלהם – בחוכמה, תכריע מי הולך "להשאיר את האורות דולקים" ולשגשג בעולם פוסט-פנדמי.

 

הכותב הוא מנכ"ל קומוולט ישראל ומנהל אזורי ישראל ואפריקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים