AWS או אז'ור? לא. דויטשה בנק עובר לענן של גוגל

שני הגופים הקימו שותפות כדי להגדיר מחדש כיצד הבנק מתפתח ויציע את השירותים הפיננסיים שלו, שתספק לא רק שירותי ענן לבנק האירופי-גלובלי הגדול בעולם - אלא גם תניב, כך לפי שני הגופים, חדשנות, במטרה ליצור את הדור הבא של מוצרים פיננסיים מבוססי טכנולוגיה עבור לקוחות

סונדר פיצ'אי, מנכ"ל אלפבית וגוגל. צילום: טוויטר

דויטשה בנק (Deutsche Bank) הולך לענן של גוגל, Google Cloud. שני הגופים הקימו שותפות כדי להגדיר מחדש כיצד הבנק מתפתח ויציע את השירותים הפיננסיים שלו.

השותפות תספק לא רק שירותי ענן לבנק האירופי-גלובלי הגדול בעולם – אלא גם תניב, כך לפי שני הגופים, חדשנות, במטרה ליצור את הדור הבא של מוצרים פיננסיים מבוססי טכנולוגיה עבור לקוחות. החוזה עתיר המיליונים, שפריטיו הכספיים לא נמסרו, הוסכם במכתב כוונות וייחתם במהלך החודשים הקרובים.

כך, בכוונת דויטשה בנק לשנות את ארכיטקטורת ה-IT שלה כדי "לייצר ערך לא מבוטל עבור לקוחותיו". השינוי והאופטימיזציה של מערכות ה-IT הקיימות של הבנק ייעשו באופן הדרגתי ורב שנתי.

עוד הוסכם, כי במסגרת החוזה, יקבל דויטשה בנק גם גישה ישירה לנתונים מדעיים של גוגל וכן ליכולות בינה מלאכותית ולימוד מכונה, "כדי לשרת טוב יותר את הלקוחות". שימוש פוטנציאלי שכזה בכלים כולל עזרה ללקוחות המוסדיים במשימות יומיומיות, כמו חיזוי תזרים מזומנים, ניתוח משופר לסיכונים ופתרונות אבטחה להגנה על חשבונות הלקוחות. עבור עסקי הבנקאות הפרטית של הבנק הגדול בגרמניה, הפתרונות הדיגיטליים והאינטואיטיביים יהיו במוקד, כדי לפשט את האינטראקציות בין לקוחות לעובדים.

כריסטיאן סווינג, מנכ"ל דויטשה בנק, אמר, כי "השותפות עם גוגל קלאוד תהיה הקטר החשוב ביותר לשינוי האסטרטגי שלנו. זה מדגים את נחישותנו להשקיע בטכנולוגיה, כיוון שעתידנו קשור קשר חזק בהצלחת תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית. זה סיפור של הכנסות לא פחות מאשר עלויות".

ברנד לוקרט, מנהל ראשי לטכנולוגיה, דטה וחדשנות בבנק, אמר כי "זהו צעד משמעותי קדימה עבור אסטרטגיית הטכנולוגיה שלנו. הוא ישנה את הדרך בה אנו מייצרים ומספקים את שירותי הלקוחות שלנו. אנו מצפים ליצור מודלים עסקיים חדשים, הממנפים בינה מלאכותית, נתונים, ניתוחים ועוד, מבוססים על מובילות טכנולוגית וחדשנות".

"במשך יותר מ-150 שנה, דויטשה בנק היה חלוץ בענף, עם שיא חדשנות בתחום השירותים הפיננסיים", אמר סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל ואלפבית, "נביא ייעול לדויטשה בנק וללקוחותיו, כאשר הם מגדילים את עסקיהם ומעצבים את עתיד ענף השירותים הפיננסיים".

ההחלטה באה בעקבות דיונים אינטנסיביים ובדיקת נאותות שנערכו בבנק בחמשת החודשים האחרונים. בפברואר 2020, דויטשה בנק הזמין כמה ספקיות שירותי ענן גדולות להציע שותפות, כחלק מאסטרטגיית הענן הרב-ספקית שלה. אתמול (ד') פורסם דבר הזכייה של גוגל קלאוד. הבנק הוקם בברלין, אז בירת פרוסיה, בשנת 1870. הבנק מונה יותר מ-100,000 עובדים ב-74 מדינות, והוא סוחר המט"ח הגדול ביותר בעולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים