הוט תפחית תעריפים סיטונאיים ותוכל לשווק חבילות משולבות

משרד התקשורת הודיע כי הוט תפחית את התעריפים הסיטונאיים, ובתמורה תוכל לשווק סלי שירותים משותפים, הכוללים שירות שידורים, אינטרנט וטלפוניה יחד עם ספק גישה מקבוצת הוט

קנס להוט טלקום

בעקבות שימוע שפרסם משרד התקשורת בנוגע להפחתת התעריפים הסיטונאיים על גבי רשת הוט, הודיע המשרד כי הגיע עם הוט להסכמה על כך שחברת הוט תודיע על הפחתה וולונטרית של תעריפיה הסיטונאיים. ההפחתה תהיה בסדר גודל של 10%-30% ללקוח ממוצע ותכלול מנגנונים להפחתות נוספות במחיר הסיטונאי. לדברי המשרד, הפחתה זו צפויה להוביל להוזלת מחירים לצרכן ותתרום להגברת התחרות בשוק התקשורת.

הפחתת התעריפים ברשת הוט תאפשר הרחבה של פעילות השוק הסיטונאי, כולל במהירויות גבוהות של 200 מגה ו-500 מגה. הפחתה זו צפויה להסיר חסמים כלכליים הקיימים בשוק הסיטונאי בהוט ולאפשר לו לפעול באופן תקין ברמת המחירים. בעקבות אישור שיווק סלי שירותים לצרכן תוכל הוט לשווק סלי שירותים משותפים הכוללים שירות שידורים, אינטרנט וטלפוניה יחד עם ספק גישה מקבוצת הוט.

בהמשך לאישור השינויים בשיווק סלי שירותים משותפים ("באנדל ההפוך") לחברת בזק לפני כחודש, ביקש שר התקשורת, יועז הנדל, ביקש לקדם את המלצת הדרג המקצועי במשרד לאפשר שיווק באנדל הפוך גם לחברות הוט ו-IBC באופן שייטיב עם הצרכן.

ההסכמה של הוט להפחית את התעריפים הסיטונאיים הגיעה לאחר שהמשרד פרסם שימוע לעדכון תעריפים אלה, ולאור התנגדותה לעדכונם במתכונת שהוצעה בשימוע. עד היום המשרד התנגד לאשר להוט לשווק באנדל הפוך, בין היתר, בעקבות הפחתת תעריפים משמעותית שביצעה הוט מול הצרכנים ישירות בשנים האחרונות מבלי להתאים את תעריפיה הסיטונאיים לכך. מהלך זה הפך את התעריפים הסיטונאיים ללא כלכליים ופגע בהתפתחות תחרות אפקטיבית על גבי השוק הסיטונאי ברשתה.

לאחר חתימה של השר, הוא יביא את אישור הבאנדל ההפוך ל-IBC להחלטת ממשלה, ולאחר מכן יתוקן הרישיון של חברת IBC. זאת בהמשך לשימוע בנושא שפורסם בינואר 2020. IBC תמשיך להיות ספק-ספקים, אך תוכל גם לשווק בעצמה שירות אינטרנט מלא לצרכן, וזהו מהלך שיוביל לתוספת של שחקן נוסף בתחום שיווק שירותי אינטרנט אולטרה מהיר לבית הלקוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים