משרד התקשורת מעוניין להוריד את תעריפיה של הוט בשוק הסיטונאי

בדיקת המשרד העלתה, כי המחיר שגובה הוט מספקיות התקשורת במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי גבוה ביחס למחיר שאותו היא גובה מצרכנים, מה שמשאיר להן שולי רווח זעירים ואף שליליים ● "פער כה מצומצם בין התמחור הקמעונאי לתמחור הסיטונאי המתקיים לאורך זמן מוביל לפגיעה בתכלית אסדרת השוק הסיטונאי, בתחרות ובספקי השירות"

משרד התקשורת

משרד התקשורת פרסם אתמול שימוע שמהותו עדכון תעריפי שירות הגישה רחבת הפס המנוהלת (BSA) ברשת הוט, על מנת להתאים את רמת התעריפים הסיטונאיים ברשת זו לרמה המאפשרת תחרות, ולהביא לידי ביטוי את שינויי המחיר לצרכן שביצעה הוט בחלוף הזמן.

חברות תקשורת שמוכרות שירותי אינטרנט טוענות כי המחיר שגובה מהן הוט במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי גבוה ביחס למחיר שאותו היא גובה מצרכנים, מה שמשאיר להן שולי רווח זעירים ואף שליליים.  בעקבות כך, המשרד שוקל לשנות את המחירים שישלמו חברות התקשורת להוט עבור חכירת התשתיות שלה.

"השוואה בין התעריפים הקמעונאיים לתעריף שירות ה-BSA ברשת הוט", נכתב במסמכי השימוע, "מעלה קושי תחרותי רב בשל הפגיעה ביכולתם של ספקי השירות להתחרות בתעריפים הקמעונאיים של הוט על בסיס התשומות הסיטונאיות שרכשו ממנה במסגרת השוק הסיטונאי – כל זאת בשעה שהוט מחויבת לאפשר שימוש ברשתה בתעריפים מרביים מפוקחים".

"פער כה מצומצם בין התמחור הקמעונאי לתמחור הסיטונאי", מציין המשרד במסמכי השימוע, "המתקיים לאורך זמן, מוביל לפגיעה בתכלית אסדרת השוק הסיטונאי, בתחרות ובספקי השירות, ומעלה את האפשרות כי התעריף שנקבע בעבור שירות ה-BSA ברשת הוט אינו משקף נכונה את העלויות הכרוכות להוט באספקתו. משמעות הדבר כי לא מתאפשר כיום לספקי השירות לכסות את כלל העלויות הקיימות להם (סיטונאיות וקמעונאיות) לטובת אספקת השירות על בסיס רכישת תשומות סיטונאיות ברשת הוט.

במסמכי המלצת אגף הכלכלה של המשרד, המצורפים לשימוע, צוין, כי "בחינת המשרד מעלה, כי לאורך כל התקופה מאז נקבעו תעריפים מפוקחים מרביים על ידי המשרד, בחרה הוט לקבוע תשלומים בגובה התעריף הסיטונאי המרבי שנקבע בתקנות השירות, על אף שניתן לקבוע תשלומים נמוכים יותר. במקביל, ובפרט בתקופה שלאחר קביעת התעריפים הסיטונאיים ברשתה, ולפני התחלת פעילותם של ספקי השירות ברשת זו ביצעה הוט שינויים בתעריפיה הקמעונאיים עבור שירותי האינטרנט המשווקים על ידה לצרכן. שינויים אלה הביאו להפחתה משמעותית של התעריפים הקמעונאיים בקצבים שונים, והובילו לקבלת רמת התעריפים הנוכחית ברשת הוט הקיימת מזה כשנתיים.

בהתאם לכך, משרד התקשורת מבקש לקבוע מחירים סיטונאיים חדשים של 54 שקלים בחודש למהירות 100 מגה – לעומת 73.53 כיום, 61.5 שקלים בחודש למהירות 200 מגה – לעומת 90.15 כיום, ו-76 שקל בחודש למהירות 500 מגה – לעומת 90.13. המשרד אמד את המרווח הקמעונאי הנדרש לספקיות השירות בכ-19-13 שקל למנוי לחודש, כתלות במהירות, כאשר הוא לוקח בחשבון עלויות אחרות כמו התקנה וציוד קצה בסכום של כ-31 שקל.

"המשרד צופה כי עדכון תעריפים זה יאפשר לספקי השירות להציע הצעות המתחרות בחבילות המשווקות היום על ידי הוט, בהתבסס על תשומות הנרכשות ממנה בשוק הסיטונאי. וזאת למרות פרקטיקות התמחור שבהן נוקטת הוט, אשר מונעות את התפתחות התחרות המבוססת על רפורמת השוק הסיטונאי ברשתה ופוגעות במאמצי המשרד ליצירת מגרש משחקים תחרותי יותר הפועל לטובת הצרכנים", מציין המשרד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים