כספות או לא להיות

דוד גדעוני, מנהל שירותים מקצועיים בסקיורנט מקבוצת אמן, מסביר על המוצר שמחליף את הכספת של סייברארק, שיצאה לגמלאות

דוד גדעוני, מנהל מחלקת שירותים מקצועיים בסקיורנט מקבוצת אמן. צילום פרטי

"נוצר מצב רגיש, בעקבות הכרזת סייברארק על הורדת הכספות הווירטואליות שלה. חיפשנו רבות ומצאנו את המוצר של אקסליון, שמשמש תחליף טוב יותר לתחום קריטי זה", כך אמר דוד גדעוני, מנהל מחלקת שירותים מקצועיים בסקיורנט מקבוצת אמן.

גדעוני דיבר בכנס InfoSec 2020 של אנשים ומחשבים, שנערך אתמול (ד') באופן וירטואלי. הוא ציין כי סייברארק הישראלית הוקמה ב-1999 והביאה לעולם את מוצר הכספות הדיגיטליות. "המוצר אומץ מוקדם על ידי בנק ישראל, כדי לאבטח קבצים, להצפין אותם ולאפשר מעבר מאובטח שלהם בין ארגונים. כל מי שעבד מול הבנק אימץ אף הוא את המוצר, כדי לתקשר עימו. ככה המערכת הפכה לתשתית קריטית במדינה, והייתה בשימוש של בנקים, חברות ביטוח וארגונים גדולים", אמר.

"באמצע 2019", ציין, "סייברארק הודיעה שבמרץ 2022 היא מפסיקה את התמיכה והפיתוח של המוצר. מאז ההודעה היא נכנסה למסלול הפסקת פיתוח ודעיכה איטית של הפתרון. ההודעה הזאת זעזעה את השוק מאוד, כי המערכת הפכה לקריטית. מזה שני עשורים המוצר נמצא בליבת המערכות בארגונים".

כך נמצאה היורשת

"עם הורדת הכספות הווירטואליות של סייברארק נוצר בור גדול מאוד", אמר גדעוני. "סקיורנט הייתה שותף מוביל של סייברארק ואינטגרטור גדול שלה בארץ. הגענו למסקנה שעלינו למצוא תחליף למערכת זו. השתמשנו בידע ובניסיון שצברנו בהטמעה ובתמיכה של מוצרים אלה. חיפשנו מערכת שתחליף את המוצר ותיתן פתרון להמשכיות העסקית של הארגונים. לאחר חיפושים רבים הגענו לאקסליון. ביצענו מגוון בדיקות במעבדה שלנו ובסופן הבנו שהמערכת הזו תהיה היורשת של הכספת של סייברארק".

הוא ציין כי "היו כמה היבטים חשובים שהיינו צריכים לתת עליהם את הדעת: האחד, הגנה על הקבצים בתוך הארגון ובין ארגונים שעוברים ברשת, שהיא בבחינת 'שטח הפקר', והקבצים נדרשים להיות מוגנים, בלי שמישהו יגיע אליהם בדרך. אקסליון מתמחה באבטחת מידע ועומדת בתקני אבטחה אמריקניים ובינלאומיים. היבט נוסף היה יכולת לאינטגרציה נרחבת עם מערכות אבטחת מידע והגנת סייבר של גופים צד ג', כגון מנועי סריקה, מערכות הלבנה, DLP וארגזי חול".

"עוד היה לנו חשוב שיהיה לוג אחד, שמרכז את כל תנועת הקובץ מהרגע שהוא הגיע מהלקוח או מהספק, דרך המסלול שהוא עובר את כל המסלול, ועד לרגע שו הוא נוחת ומגיע למערכת קבצים פנימית. רצינו זרימה מלאה, שניתן לראותה במקום אחד. עוד היבט ששמנו עליו דגש היה הטמעה, התקנה ושדרוגים. עם המערכת של אקסליון הכול נעשה בלחיצת כפתור, תוך השבתה מינימלית ומינימום טעויות", הוסיף גדעוני.

"הכספת של סייברארק שירתה אותנו נאמנה", ציין, "אבל יש לזכור שזה מוצר בן שני עשורים, אמנם הוא היה סוס עבודה, אבל הוא לא קשור לימים שלנו. מוצר זה עובד בצורה מיושנת והוא סגור. המוצר של אקסליון עובד עם פרוטוקולים פתוחים ומתמחה בלהתממשק לכל המערכות ולרכז אותן במקום אחד. מה גם שיש לו מעטפת שלמה של מוצרים נלווים, כמו מייל מאובטח".

"אנחנו, בסקיורנט, עבדנו קשה על מנת למצוא את המערכת הנכונה שתחליף את הכספת של סייברארק", סיכם גדעוני. "אנחנו יודעים עד כמה מדובר בתשתית קריטית לארגונים. אנחנו רוצים שהעידן הבא יהיה טוב יותר וקל לכולם, ועובדים על פיתוחים והתאמות למוצר אקסליון. ככה ניצור לכולם עתיד טוב יותר".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ירון

    יש מוצרים טובים ,מקיפים ומנוסים יותר לתחום הכספות המאובטחות

אירועים קרובים