מודל הניהול ההיברידי – שילוב בין עבודה מהבית ועבודה מהמשרד

יהול היברידי מצריך מיקוד של העובדים ביעדים ובתוצאות שמצפים מהם, תוך שילוב המיקוד בעובד, שאכן הוא מצליח לבצע את עבודתו מרחוק, וזאת ולא רק בעזרת האמצעים הטכנולוגיים הקיימים היום

30/06/2020 16:31
אילן יהושע, הכותב הוא מנכ"ל חברה לליווי חברות ועסקים לצמיחה. צילום: תמיר יהושע

לאחרונה החלו ארגונים רבים לחזור לעבודה במשרדים, ובקרב רבים מהם עולה השאלה האם לאפשר לעובדים לעבוד בחלק מהזמן מהבית. במקביל, קיימים ארגונים, בעיקר גלובליים, שעובדיהם עדיין נדרשים לעבוד רק מהבית, ורק חלקם יכולים להגיע למשרדים.

עובדים רבים מדווחים על כך שהם עובדים יעיל ואף קשה יותר מהבית, עבודה תכליתית, ללא בזבוש זמן מיותר בפקקים, בשיחות חולין בקפה וכו'.

עובד בחברה גדולה תיאר זאת כך: "אני מתחיל לעבוד ב 7:30 עם הקפה של הבוקר וכל היום שלי יעיל יותר".

מודל עבודה היברידי

בארגונים רבים ניתן לחלק את זמן העבודה בשבוע, כך שחלק מהעובדים יעבדו כמה ימים מהבית וכמה ימים מהמשרד, מה שיאפשר לשלב יעילות של עבודה מהבית ומצד שני ימי עבודה מהמשרד יחד עם יתר הצוות, גם ללא קשר לקורונה. אנו מכנים מודל עבודה זה בשם "ניהול היברידי", והוא מאפשר להגיע לתוצאות מעולות – לעובדים, למנהלים ולחברה.

מניסיוני האישי, ניהלתי את הצוות שלי בצורה כזו עוד לפני עידן הקורונה. הגענו לתוצאות מרשימות, והעובדים שלי היו חדורי מוטיבציה ואחריות.

ביישום מודל עבודה המשלב עבודה מהבית המנהל, בשיתוף מנהלי ה-HR, נדרשים לשלב מיקוד בתוצאות, תוך מתן דגש רב על הפן האישי של העובד.

בארגונים רבים התרבות הארגונית המקרבת בין הצוותים הפכה להיות חלק מה-DNA של האנשים. פרט לעבודה המשותפת יש את הרגעים מסביב של הפן החברתי, כמו לאכול צהריים יחד, לשוחח עם עמיתים לעבודה ועוד. כשרגעים אלו חסרים לעובדים, הם יכולים להרגיש ריקנות וחוסר שייכות, כך שצריך למצוא את האיזון הנכון.

ניהול היברידי מצריך מיקוד של העובדים ביעדים ובתוצאות שמצפים מהם, תוך שילוב המיקוד בעובד, שאכן הוא מצליח לבצע את עבודתו מרחוק וזאת לא רק בעזרת האמצעים הטכנולוגיים הקיימים היום.

הנה כמה טיפים שיכולים לסייע בהצלחת ניהול היברידי, המשלב בית ועבודה:

שמרו על קשר קבוע עם העובדים – שמירה על קשר בתדירות קבועה תאפשר לחוש את העובד. ודאו שאתם מדברים עם העובדים שלכם באופן אישי לפחות פעם בשבוע ולא רק במסגרת ישיבת עבודה.

הציבו מטרות ויעדים יומיים/שבועיים – זה יעזור לעובדים ליצור את הפוקוס ולשמור על מסגרת הזמנים ותוך יצירת שגרות ניהוליות ברורות.

תנו קצת ספייס… תנו לעובד לעבוד בדרך ובשעות שלו. תדגמו אותו לאורך התהליך.

קבלו משוב מהעובדים בתדירות גבוהה – אני ממליץ על שימוש בשאלוני "Pulse" מקוונים, שעוזרים לחוש את הדופק של העובדים ולקבל החלטות. ממליץ לשלוח שאלון כזה לעובדים בתדירות פעם בשבועיים בתקופה זו.

השתמשו בכלים המתאימים לבדיקת מוטיבציה, משברים, אתגרים שיש לעובדים בזמן שהם עובדים מהבית – נוסף על שאלוני "Pulse", אני ממליץ ליישם כלים ששומרים על הגיבוש של העובדים: סדנאות בזום, הפעלות וגיבוש הצוות ועוד.

היעזרו באנשים שכבר עשו את זה בעבר, אפשר ללמוד מהם הרבה.

בתרבות הארגונית של החברות הבינלאומיות, השילוב של עבודה מהבית עם עבודה מהמשרד קיים כבר שנים רבות. משבר הקורונה הביא לנו את האפשרות להטמיע מודל זה בארץ ולהפיק ממנו את המיטב, כפי שיודעות לעשות החברות הבינלאומיות. היום הן משפרות את המודל עוד יותר, למשל פייסבוק, ובונות מודל עבודה קבוע, המשלב בין הבית והמשרד, עם כל היתרונות שבו.

 

הכותב הוא מנכ"ל חברה לליווי חברות ועסקים לצמיחה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים