איך התפרקות קואליציית ב.מ.וו.-מרצדס תשפיע על עולם הרכב האוטונומי?

השותפות החזקה בעולם בתחום זה התפרקה לשתי קבוצות יריבות: ב.מ.וו. תפתח רכב אוטונומי באמצעות שיתוף פעולה עם מובילאיי ואינטל, ומרצדס תפתח מערכת מתחרה ביחד עם אנבידיה ● רוני ליפשיץ כותב על השלכות המהלך

תפתחות משמעותית בעולם הרכבים האוטונומיים. אילוסטרציה: BigStock

מאחורי שיתוף הפעולה בין אנבידיה (Nvidia) למרצדס (Mercedes-Benz), שהוכרז השבוע, מתחולל מאבק איתנים בין החברה האמריקנית לבין אינטל-מובילאיי על שוק הרכב האוטונומי. מאבק שהיה אחראי לביטול הסכם שיתוף הפעולה החשוב ביותר בתעשיית הרכב הגרמנית, בין ב.מ.וו. (BMW) ומרצדס. באחרונה הודיעו שתי החברות שהן מפסיקות את שיתוף הפעולה ביניהן בפיתוח טכנולוגיית נהיגה אוטונומית.

הן מסרו ש-"בעקבות בחינה משותפת שנעשתה על ידי שתי החברות, הוחלט על הפסקה זמנית של שיתוף הפעולה, כולל התקשרות עם צדדים שלישיים שהחברות היו קשורות אליהם בתחום הרכב האוטונומי".

"שתי החברות ניהלו דיונים במהלך השנה האחרונה במטרה לפתח פלטפורמת נהיגה אוטונומית משותפת. בדיונים האלה השתתפו גם ספקי הטכנולוגיה שלהן. פיתחנו באופן שיטתי את הטכנולוגיה שלנו ביחד עם אינטל, מובילאיי, FCA ו-Ansys", אמר קלאוס פרויליך, מנהל פרויקט המכונית האוטונומית ב-ב.מ.וו. "הפלטפורמה שלנו היא בעלת פוטנציאל טוב מאוד, ומבוססת על חיישנים ועוצמת מחשוב חזקים מאוד. זוהי מערכת מודולרית חזקה, שתענה לדרישות השוק שנים רבות קדימה".

קואליציית החלומות של מובילאיי ואינטל

ההחלטה מבטלת הסכם שנחתם בין שתי חברות הרכב הגרמניות ביולי 2019, שבמסגרתו הן תכננו לפתח ביחד מערכות נהיגה אוטונומית ברמת L4, שכוללת שימוש במערכות עזר לנהג (ADAS), נהיגה אוטונומית בכבישים מהירים וחנייה אוטונומית. שתי החברות תכננו לבצע עבודה משותפת של 1,200 מהנדסים, שיפתחו ארכיטקטורה משותפת, כולל חיישנים, עיבוד ובסיס נתונים משותף. ההסכם הזה העמיד את אינטל ומובילאיי, ובמידה מסוימת גם את אינוויז, בעמדת פתיחה מצוינת לשליטה בשוק הרכב הגרמני העתידי.

ב.מ.וו. היא לקוחה ותיקה של מובילאיי. היא שותפה במרכז פיתוח של אינטל, שהוקם בגרמניה לצורך פיתוח רכב אוטונומי, והיא לקוחה מרכזית של אינוויז, שכמו מובילאיי, היא חברה ישראלית. אינוויז צפויה לספק לה חיישני LiDAR לשימוש במערכות ADAS ובכלי רכב אוטונומיים החל מ-2021. ב.מ.וו. משתפת פעולה עם מובילאיי גם בבניית מפה גלובלית באמצעות מידע המגיע מהמכוניות, שתשמש לצרכי נהיגה אוטונומית ושירותי מוביליטי מתקדמים.

מרצדס בוחרת בשותף חדש וביעד צנוע

מרקוס שייפר, מנהל הפיתוח של קבוצת מרצדס, אמר שהחברה הגיעה למסקנה שהיא צריכה להתמקד בדיגיטציה של הרכב, "ולכן אנחנו בוחנים אפשרויות אחרות, עם שותפים המגיעים מחוץ לתעשיית הרכב". באחרונה התמונה התבהרה: מרצדס ואנבידיה הכריזו על שיתוף פעולה בפיתוח מחשב רכב ותוכנת נהיגה אוטונומית לרמה L2, שיתחילו להיכנס למכוניות של מרצדס כבר ב-2024.

הארכיטקטורה החדשה תתבסס על Nvidia Drive, שהיא מערכת תוכנה פתוחה שעובדת על גבי מחשב של אנבידיה. על פי התוכנית, בכל מכונית חדשה של מרצדס יותקן המחשב Nvidia Drive AGX Orin, שהוא מחשב ייעודי לבינה מלאכותית המבצע עד 200 טריליון פעולות חישוב בשנייה.

ההחלטה מבטאת נסיגה חלקית מרעיון הנהיגה האוטונומית, שכן רמת L2 מתייחסת לדרישות מופחתות ורחוקה מאוד מנהיגה עצמונית. היא מוגדרת כסמי-אוטונומי וכוללת שימוש במערכות ADAS בעלות יכולת שליטה על ההיגוי וההאצה והבלימה, אולם דורשות נהג אנושי ליד ההגה. לשם המחשה, מערכת Autopilot של טסלה ומערכת Super Cruise של ג'נרל מוטורס הן מערכות ברמת L2.

המאמר פורסם בראשונה ב-TechTime.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים