"עולם ההדפסה בתלת ממד מעצים את הלמידה"

אנדרס אידסס, מנכ''ל חטיבת התלת ממד של מפעיל, דיבר על השפעת ה-3D על תחום החינוך והציג משקפיים מיוחדים, שאותם כינה "הדובדבן שבקצפת"

אנדרס אידסס, מנכ''ל חטיבת התלת ממד של מפעיל. צילום: יח"צ

"משבר הקורונה האיץ את הלימוד מרחוק, העצים את האתגר שבו, הקפיץ את הטכנולוגיה לתחום בצורה יוצאת מהכלל ודרש מאתנו להתקדם. בתוך זה, עולם ההדפסה בתלת ממד יכול להביא ערכים מוספים ללמידה, לשפר את רמת העניין של התלמידים ולהגדיל את סקרנותם", כך אמר אנדרס אידסס, מנכ"ל חטיבת התלת ממד של מפעיל.

אידסס השתתף בכנס הלמידה מרחוק Fast Forward של אנשים ומחשבים וקרן אתנה, שנערך באופן וירטואלי לפני ימים אחדים, והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

"מפעיל", אמר אידסס, "היא חברה ותיקה, המספקת ציוד טכנולוגי לשוק, לרבות למערכת החינוך, במשך שנים רבות, עם דגש על עדכניות וחדשנות. אנחנו מספקים פתרונות שיכולים לעזור לתלמידים, ובעיקר למורים, על מנת שהשיעורים יועברו בצורה טובה ומובנת יותר". כך, אידסס הדגים כיצד ניתן "לכתוב על הלוח" עם מחשבי טושיבה (Toshiba), שמפעיל היא נציגה שלהם בישראל, באופן שבו מה שהמורה כותב משודר ומשותף עם התלמידים "באופן מאוד פשוט".

אידסס אמר כי מפעיל משווקת בארץ מוצרים של כמה חברות הדפסה בתלת ממד, ביניהן אולטימייקר (Ultimaker), וציין ש-"אנחנו מובילים בתחום זה בעולם החינוך".

"בעולם החינוך המיוחד, אנחנו מספקים מכשירי iPad. בעזרת אפליקציות ייחודיות, שפותחו לטובת תלמידים עם צרכים מיוחדים, אנחנו מעניקים להם הנגשה בצורה טובה יותר", אמר.

המורה חובש את המשקפיים – וגם התלמידים רואים

אידסס הגיע למה שאותו כינה "הדובדבן שבקצפת": מחשוב לביש – משקפיים שאותם חובש המורה ושמעבירים באופן מקוון לתלמידים את מה שהוא רואה. לדבריו, "הטכנולוגיה הזו מסייעת לא רק בתחום החינוך, אלא בשדות פעילות רבים, למשל בתעשייה, לשידור מ… ואל טכנאי שצריך לתקן דברים, במחסנים וכן לזיהוי אנשים במרחב הציבורי".

"המורה יכול לחבוש את המשקפים, להראות את מה שהוא רואה וללמד את התלמידים גם דברים טכניים", הסביר אידסס. "עם המשקפיים הוא יכול להתקרב למושא הלימוד וללמד את הילדים מכונאות, רובוטיקה, דברים הקשורים למעבדה ועוד. המדפסות בתלת ממד יכולות להעצים את הלימוד, להגדיל את היצירתיות של התלמידים והתלמידות, ו-'לפתוח להם את הראש'. כך, ניתן להדפיס במהלך השיעור את החומר הנלמד, למשל מבנה של קתדרלה באירופה. אפשר להראות חיות שונות או להתעמק באדריכלות, ואז להיכנס לוויקיפדיה וללמוד על זה. לאחר מכן ניתן להוריד קובץ על הנושא, להדפיס אותו ולראות את הדברים בעיניים. כך חוויית הלימוד מועצמת, כי ניתן ללמוד 'דרך הידיים' ולא רק לקרוא בספר".

עוד הוא ציין כי "התלמידים יכולים לתכנן משהו שלהם, ואז לשלוח למורה, להדפסה דרך הרשת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים