כך יישמה רשת עמל את הלמידה מרחוק בתקופת הקורונה

עו"ד רוית דום, המנכ"לית, מסבירה מדוע המעבר ללמידה מרחוק בתקופת הקורונה היה קל יותר ברשת עמל, ואילו מסקנות הרשת לוקחת אתה לקראת השנה הבאה

עו"ד רוית דום, מנכ"לית רשת עמל. צילום: איתמר רותם

"הלמידה מרחוק ברשת עמל החלה עוד לפני משבר הקורונה: כבר לפני כמה שנים החלטנו לשנות את כללי המשחק, הכנסנו פלטפורמות חדשניות והעברנו את המורים הכשרה מקצועית. בתקופת הקורונה הרגשנו את החוזקה של הפלטפורמות האלה ואת החשיבות שלהן", כך אמרה עו"ד רוית דום, מנכ"לית רשת עמל.

עו"ד דום השתתפה בכנס הלמידה מרחוק Fast Forward של אנשים ומחשבים וקרן אתנה, שהתקיים באחרונה.

היא ציינה כי ברשת עמל לומדים כיום 35 אלף תלמידים וסטודנטים בבתי ספר בכל רחבי הארץ, וכי הסגל שלה מונה 5,000 מורים ומורות. דום-עיני הסבירה כי יישום תהליכי הלמידה המקוונים ברשת עוד לפני המשבר הנוכחי הקל עליה מאוד את המעבר אליהם בזמן הקורונה.

"נערכנו ללמידה מרחוק במתכונת מורחבת לפני שהחליטו לסגור את בתי הספר. כשראינו מה קורה בסין, מיד כינסתי צוות חשיבה כדי להכין תוכניות ללמידה מרחוק של כל התלמידים. הבנו שהקורונה תהיה אתנו הרבה זמן", הוסיפה דום.

הלמידה המקוונת ברשת עמל נעשתה בין היתר באמצעות סרטונים בכל המקצועות שנלמדים בבתי הספר של הרשת, שהם רב תחומיים, כמו מקצועות הסייבר והמדעים.

דום ציינה כמה מסקנות שהיא יצאה אתן ממשבר הקורונה: "הקורונה הוכיחה לנו שילדים יכולים ללמוד גם בכיתה וגם מחוצה לה, בבית. מסקנה נוספת היא שהמורה הוא לא רק צינור להעברת ידע, אלא משתמש בטכנולוגיה כדי להעביר את החומרים בצורה שיתופית. כמו כן, אחד היתרונות של הלמידה המקוונת, בין אם היא סינכרונית או א-סינכרונית, הוא היכולת לשלב תלמידים מבתי ספר באזורים שונים ברחבי הארץ, שלומדים ביחד לימודים רב תחומיים, כולל תחומים שאין בבית הספר שלהם. זהו אחד היתרונות של הטכנולוגיה ויישמנו זאת בתקופת הקורונה".

חלק מתפיסה כוללת

"הלמידה הרב תחומית", אמרה דום, "היא חלק מהתפיסה החדשנית שהרשת מנחילה לתלמידיה. אנחנו עובדים עם 1,500 מנטורים במגוון התחומים, שיושבים עם התלמידים ומכינים אותם לחיים דרך הטכנולוגיה". היא ציינה כי הרשת מפעילה מרכז מו"פ מתקדם, שמפתח את כל התוכניות והאמצעים הדרושים כדי ללמד בעזרת כלים דיגיטליים. עוד היא אמרה שהרשת משקיעה משאבים רבים בהכשרה מקצועית למורים, בין היתר באמצעות מעבדות חדשנות, שם הם לומדים כיצד להעביר ידע תוך כדי שימוש באמצעים טכנולוגיים.

דום משוכנעת שהלמידה המקוונת תימשך בשנת הלימודים הבאה, כחלק מלמידה היברידית – אונליין ובבית כאחד. "בית הספר, לתפיסתנו, הוא בית חינוך ולא מקום שבאים רק ללמוד בו. גם המפגש המורה והמפגשים החברתיים חשובים לילדים", ציינה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים