מחשבה טובה בימי קורונה

העמותה יוזמת פעילות חינמית המיועדת לילדים בגילאי בית ספר יסודי, המוכרים על ידי לשכות הרווחה, שהוריהם אינם יכולים לממן קייטנה או כל מסגרת אחרת ● וזה רק חלק מהעשייה החברתית של העמותה ● עוד יוזמות בכתבה

סיירות קיץ לילדים. עמותת מחשבה טובה. צילום: יח"צ

עמותת מחשבה טובה פועלת מעל 15 שנה לצמצום הפערים החברתיים בישראל על ידי הנגשת טכנולוגיה. במהלך משבר הקורונה וגם בימים אלה ממשיכה העמותה לפעול בכמה מישורים מרגשים וחשובים.

שני מיזמים מבורכים של עמותת מחשבה טובה נוצרו לאחרונה למען ילדים ולבני הגיל השלישי, וקדמו להם כמה יוזמות הקשורות לתקופת הקורונה.

סיירות קיץ לילדים. עמותת מחשבה טובה. צילום: יח"צ

סיירות קיץ לילדים. עמותת מחשבה טובה. צילום: יח"צ

סיירות טכנולוגיות לילדים

הסיירות הטכנולוגיות של עמותת מחשבה טובה מציעות בקיץ הקרוב מסגרת לימודית, מאתגרת, מגוונות וחווייתית לילדים, ללא עלות. 

הפעילות מעניקה לילדים התנסות בעולם הטכנולוגי, באמצעות חשיפה לתוכנות חינמיות, תוצרים בכל תוכנה, העשרה ומשחק. כל סיירת מתמקדת בנושא אחר. הפעילות מיועדת לילדים בגילאי בית ספר יסודי, המוכרים על ידי לשכות הרווחה, שהוריהם אינם יכולים לממן עבורם קייטנה או כל מסגרת אחרת, וכך הם נשארים חסרי מעש במהלך החופש. הפעילות תערך במרכזים של העמותה ברחבי הארץ: בירושלים, ביקנעם, בלוד ובשדרות. 

הסיירות הטכנולוגיות מתקיימות מידי שנה במהלך חופשות חנוכה, פסח ובחופשת הקיץ, וכמו כן בחופשות אביב וחורף במגזר הערבי.

אורנית בן ישר, מנכ"לית עמותת מחשבה טובה: "הקיץ הקרוב עומד להיות מאתגר עבור משפחות רבות בישראל, בשל משבר הקורונה שיצר מציאות כלכלית מורכבת. ההורים זקוקים לכל יום שניתן כדי לעבוד, ולכן תעסוקה לילדים היא חשובה והכרחית. עמותת מחשבה טובה פותחת את המרכזים הטכנולוגים שלה לטובת פעילות טכנולוגית ייחודית לחופשת הקיץ, וכך גם להורים וגם לילדים יהיה מענה הולם, מקצועי ומהנה". 

עשייה ומחשבה טובה גם באיטלקית

בנוסף, עמותת מחשבה טובה הקימה מיזם נפלא של ערבות הדדית, שקיבל תנופה ותוספת מרגשת לאחרונה גם מעבר לים – באיטליה. לראשונה, עמותה ישראלית מיישמת ערבות הדדית גם לאזרחים מעבר לים, בנוסף לסיוע לתושבי ישראל.

לאחרונה, העמותה נרתמה להושיט יד למען יהודי איטליה שנפגעו קשות במשבר הקורונה, ובצעד יוצא דופן, עלה השבוע אתר חדש, שהקימה העמותה עם פרוץ משבר הקורונה – 'יחד בבידוד', גם בשפה האיטלקית.

בשבועות האחרונים עבד צוות העמותה לילות כימים בכדי להכין מודל ייחודי של האתר הקיים – המשמש כיום כבר אלפים מבני הגיל השלישי בארץ (מעל 30,000 כניסות לאתר) – למען תושבי איטליה, שכידוע היא אחת מהמדינות שנפגעו קשות מכל הבחינות עם פרוץ המגיפה.

מטרת המיזם להושיט יד ולסייע ליהודי איטליה ולשאר תושביה, ולצורך כך יזמה העמותה, בשיתוף איגוד הקהילות היהודיות של איטליה, ה-UCEI (ר"ת Unione delle Comunita Ebraiche Italiane), את המיזם המבורך, והצליחה, תוך זמן קצר, להקים את האתר 'יחד בבידוד',

המציע שיעורים טכנולוגים אונליין במיוחד עבור אזרחים ותיקים, הלומדים על כלים טכנולוגיים כמו זום, ווטסאפ, אפליקציות לסמארטפון, קניות מקוונות, ייעוץ עם רופאים מרחוק ועוד – כל השיעורים מותאמים עבור הקהילה האיטלקית.

ב-UCEI – שהוא ארגון-גג של הקהילות היהודיות באיטליה – התרגשו מאד מהיוזמה של העמותה ונרתמו לשתף פעולה, בכדי להקים בעבודה משותפת את האתר, לגייס מדריכים ומרצים ללימוד בפלטפורמה, לגייס מתנדבים לסייע טלפונית בהתחברות, ולהפיץ זאת בקרב אלפי בני הגיל השלישי שחווים בידוד של מעל חודשים לאור המצב באיטליה. אפילו התקשורת האיטליה מגלה עניין רב במיזם הישראלי המרגש למען תושבי איטליה, שעדיין נמצאים במצב מורכב מאד.

אורנית בן ישר, מנכ"לית מחשבה טובה. צילום עצמי

אורנית בן ישר, מנכ"לית מחשבה טובה. צילום עצמי

בן ישר אמרה על המיזם: "לפני כחודשיים יצאנו לדרך חדשה וחדשנית – אתר ללמידה מרחוק עבור אזרחים ותיקים בישראל השוהים בבידוד לאור מגפת הקורונה. השבוע, יצאנו לדרך חדשה עם אתר באיטלקית, לטובת אלפי איטלקים שעדיין יושבים בבית וזקוקים לתמיכה, תעסוקה, למידה ועניין. אנו מאד נרגשים ושמחים על ההירתמות המהירה של ארגון הקהילות היהודיות, ועל התגובות הנלהבות של המשתתפים בשיעורים אונליין באתר החדש. הצוות המופלא של מחשבה טובה עבד בשבועות האחרונים על הפלטפורמה והשבוע התקיים השיעור הראשון בלייב עבור אזרחים ותיקים באיטליה".

ד"ר אסטורה מודונה, יו"ר ומייסד העמותה, הוביל את המהלך ולשם כך גויס צוות איטלקי-ישראלי שמוביל את הפרויקט בשתי המדינות.

הקישו כאן, לכניסה לאתר האיטלקי שעמותת מחשבה טובה הרימה כמחווה וערבות הדדית לתושבי איטליה.

יחד בבידוד – אתר ללמידה מרחוק עבור אזרחים ותיקים

עם פרוץ משבר הקורונה היה מחשבה טובה ברור שדווקא בשעה זו, כעמותה טכנולוגית, עליה לסייע במענה טכנולוגי ומרחוק למי שזקוק לכך יותר מכולם – האזרחים הותיקים, וזאת עקב היותם קבוצת סיכון אשר נדרשת לבידוד ממושך. העמותה התחייבה להשאיר את בני הגיל השלישי מחוברים ונהנים ממה שהטכנולוגיה יכולה להציע, ופיתחה במהירות פלטפורמה ללמידה מרחוק בעבור אזרחים ותיקים, הפועלת ברצף בכל יום בשידורים חיים, הרצאות טכנולוגיות והעשרה ייעודית. הפרויקט פועל בתמיכת קרן ראסל בריי.

פעילות ולימודים לבני הגיל השלישי. אתר יחד בבידוד. צילום: יח"צ

פעילות ולימודים לבני הגיל השלישי. אתר יחד בבידוד. צילום: יח"צ

מאות כבר הצטרפו ולוקחים חלק פעיל בלמידה והעשרה עם תכנים מגוונים מידי יום, וביניהם: שיעורי יוגה, הרצאות, סדנאות, סיורים מקוונים וכדומה, כמו גם למידה של תחומי הכרת העולם הדיגיטלי, כפי שכבר פורט בנוגע לאתר האיטלקי.

באתר הייעודי העברי מתקיימים בכל יום – בבוקר ואחר הצהריים – שיעורים אונליין המוקלטים, ושאפשר לראות וללמוד מהם גם בצפייה מאוחרת.

השמשת ותרומת מחשבים

מחשבה טובה מפעילה לאורך השנים מעבדה חברתית להשמשה ותרומת מחשבים למשפחות ויחידים, לבתי ספר ולמועדוניות רווחה, אשר אין ברשותם מחשבים. לאור הפסקת הלימודים ותקופת הבידוד הממושכת, עלה הביקוש לתרומת מחשבים. 

השמשת ותרומת מחשבים. מחשבה טובה. צילום: יח"צ

השמשת ותרומת מחשבים. מחשבה טובה. צילום: יח"צ

העמותה הפעילה את המעבדה החברתית במתכונת חירום ובאמצעותה נתרמו מאות מחשבים למאות בתי אב בישראל. כל הפעילות מתקיימת במעבדה החברתית של עמותת מחשבה טובה, במנהל קהילתי רמות, בירושלים ובשיתוף קרן אספר.

הדפסת מסכות לצוותים רפואיים במזרח ירושלים במדפסות תלת מימד

מדובר ביוזמה של עיריית ירושלים, שהוציאה קול קורא לחברות ולארגוני חברה אזרחית להתגייס למשימה החשובה של הדפסת מסכות מיוחדות לצוותים הרפואיים במזרח ירושלים. כעמותה המקדמת חדשנות טכנולוגית שנים רבות בעיר ירושלים, היה ל"מחשבה טובה" ברור, לדבריה, שהיא נרתמת למשימה, יחד עם גופים נוספים כגון חברת אינטל.

העמותה הדפיסה במדפסות תלת מימד מאות מסכות, שנתרמו לצוותים הרפואים בבית החולים: אלמקאסד, אוגוסטה ויקטוריה, הסהר האדום וסן ג'וזף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים