פרידה מד"ר אורית מוסינזון, ממייסדי וויקס

ד"ר מוסינזון, יזמת ומשקיעה בהיי-טק, הלכה לעולמה בשבת האחרונה, אחרי מאבק ממושך בסרטן ● חברתה הטובה, שרון ארדה, מנהלת השיווק של קרן פיטנגו, מספידה אותה

16/06/2020 15:58
אורית מוסינזון ז"ל. צילום: רועי בר

אהובה – ככה היינו פותחות כל הודעה אחת לשנייה, וככה אפתח את הודעתי האחרונה אלייך. זאת שכבר לא תקראי. כל מקום שאליו נכנסת הוצף בקרן אור שתמיד בקעה ממך, מין הגשמה תמידית של השם שלך, והחיוך המפורסם שלך, שתמיד היה נסוך על פנייך.

קיבלת רבות מאתנו אל תוך התעשייה, הכנסת אותנו תחת כנפייך והראית לנו את הדרך. בהשראתך הפכנו אחוות בנות, חבורת נשים בהיי-טק שמחוברות בנימי הנפש, בפעימות הלב, באהבה שאינה תלויה בדבר, שקיימת מעבר למגבלות של זמן ומקום.

צחוק, רגש וחוכמה נשית צרופה

הקפדנו להיפגש, להיטען באנרגיות ולהטעין בחזרה, בערבים מלאים צחוק, רגש וחוכמה נשית צרופה. כמה הספקנו לפני שהמחלה הארורה וכל מה שהיא הביאה אתה הרחיקו אותך פיזית מאיתנו, וכמה זה מרגיש כעת שלא הספקנו דבר.

תמיד היה לך זמן לכולם, בייחוד ליזמים צעירים ועוד יותר ליזמות צעירות. הייתה טבועה בך שליחות של עזרה לזולת. מעולם לא פרסמת דבר בנושא, ועדיין, ידעו זאת כולם. רצית שלכולם יהיה טוב, שכולם יצליחו, שיהיו מאושרים, ולא ברור איך ב-24 שעות של יזמת ומשקיעה עסוקה יש כל כך הרבה זמן להקדיש לאחרים. וזה עוד לפני שכתבתי מילה על שליחותך בעזרה לחולי סרטן. ולא, המקאבריות לא נעלמת מעיניי, אני פשוט מסרבת להכניס טיפת ציניות למאמר הזה.

באתי לחזק ויצאתי מחוזקת

מאז מוצ"ש, כשנודע לי שהלכת להאיר מקומות אחרים, אני לא מוצאת מנוח. מי שמכיר אותי יודע שכשלבי כבד, השינה בורחת ממני והלאה. ביליתי את הלילה ערה, חיפשתי את כל התמונות שמזל שדאגנו לתעד בכל כך הרבה מפגשים, התבאסתי על אלה שלא וקראתי את כל ההתכתבויות בינינו. העליתי בזיכרוני שעות של שיחות, של הכמוסים שבשיתופים, כל אחת מחייה שלה וההתמודדויות שלה. תמיד, כשהייתי מבקשת לחזק אותך, הייתי יוצאת המחוזקת. לא משנה כמה זמן עבר בין שיחותינו, תמיד הרגשנו האחת את השנייה. הייתה לך את התבונה שמעבר למילים להרגיש בגוף מה קורה עם אנשים.

ב-4.5 השנים שהתרחקת ממרכז העשייה כדי להשיב מלחמה שערה לסרטן הארור, בו נלחמת בגבורה בלתי ניתנת לתיאור, גדל פה דור שלם של יזמיות ויזמים שלא הכירו אותך, לא יודעים איזה עמוד תווך היית וכמה הרבה חבים לך רבים. הם לא מודעים עד כמה היית הופכת להיות עמוד תווך גם עבורן ועבורם, לו רק היית נוכחת.

כמה הספקת בחייך הקצרים, ידעת מה את רוצה והתמקדת בהגשמה, מעבודה ועד אימהות. לא התעכבת לשנייה על זוטות, מה אומרים עליך או על בחירותייך. כאילו ידעת אי שם, עמוק בפנים, שזמנך פה קצוב בטרם תמשיכי הלאה.

יפה שלי, כך היית מסיימת כל הודעה שלך אליי, וכך אסיים את זו האחרונה שלי אליך. המשך מסע טוב לך, קרן אור יפה שלי, תודה על הכל. תודה על מי שהיית בשבילי, בשבילנו. את האישה עם תעצומות הנפש הכי אדירות שפגשתי אי פעם, ואני מבטיחה לעצמי להמשיך ללמוד ממך. אני מבטיחה לך שתמשיכי לגור עמוק בלב שלי, שתמשיכי להיות עבורי אות ומופת. מבטיחה לזכור אותך מחייכת אליי את החיוך המפורסם שלך ומבטיחה, כמו תמיד, לחייך אלייך בחזרה. אוהבת אותך תמיד.

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Ruhama David Oren

    רק מה שכתבת לה, נותן השראה לבנות... עושה חשק להיות חלק מהמשפחה, מחלות ארורות קוטעות חיים יפים. כואב בנשמה, אבל הייתה לה לה דרך וכולי תקווה שתמשיכו להפיץ את אורה כשמה כן היא. אורית ז"ל

  2. קלי'

    ככה זה אצל נשים בעיקר העשירות...... חושבות ומעדיפות רק ה'יופי' וה'טיפוח', ולכן מקריבות את בריאותן.... הנה עתה בדיוק גם קלי פרסטון הלכה .... רואים הדימיון? ....... הגיעה העת שאישה אחת חכמה, תבוא ותזהיר את כל עולם הנשים, ובעיקר אלה בעלות האמצעים...... להתרחק ולא לנגוע בכל מיני אמצעי 'יופי' .....כי הם הרי מכילים חלקיקי ברזל וכד'......., ספריי, ג'ל, משחות, מייק אפ, ומה לא, ובעיקר דיאודורנט אנטי פרס', וכד' ..... ואסור למנוע מהגוף להיפטר מה'רעלים' שלו ... למשל, אסור למנוע תהליך הזעה.... חיים טבעיים בריאים יותר מכל ה'תמרוקים' הללו .... הכל במטרה לממוע עוד קורבנות למחלה הנוראית.... חישבו, חיקרו, ואמצו....

  3. אורן

    אכן, כל מילה שכתבת מתאימה בוודאי להמון אנשים, כי כך זה היה גם עבורי. תמיד חיברה, עזרה, חייכה וצחקה.. מ 2006 שהכרתי אותה פעם ראשונה זה תמיד היה כך. יהי זכרה ברוך!

אירועים קרובים