גוגל השיקה גרסת בטה לאנדרואיד 11

מערכת ההפעלה החדשה שהענקית ממאונטיין וויו השיקה תעבור עכשיו בעיקר ליצרני אפליקציות, כמו גם לבעלי טלפוני Pixel של גוגל עצמה שירצו להשתתף בניסוי, ואלו יבדקו אותה בעבור החברה כדי לזהות באגים ולהביא אותה לכדי שלמות

אנדרואיד 11. גישה מהירה במיוחד לפריטים נחוצים כמו אמצעי התשלום או כרטיס העלייה למטוס. צילום: גוגל

גוגל השיקה את גרסת הבטה של מערכת ההפעלה החדשה אנדרואיד 11 והודיעה, כי "ביטלה את אירוע ההשקה הווירטואלי שתוכנן, כדי לאפשר לאנשים להתמקד בדיונים הנוגעים לצדק גזעי בארצות הברית".

הלו"ז המסורתי לשחרור גרסת הבטה הוא בדרך כלל בכנס המפתחים של החברה, המתקיים בחודש מאי, אך בשל אירועי הקורונה, החלה תכנית הבטה רק כעת.

אז מה חדש?

מערכת ההפעלה אנדרואיד 11 שהענקית ממאונטיין וויו מציגה מציעה שלושה נושאים עיקריים שבוצעו בהם שיפורים: אנשים, שליטה ופרטיות.

גוגל מגדירה את הגרסה החדשה כמערכת "שתהיה יותר ממוקדת-אנשים ומביעה", באמצעות "חשיבה מחודשת על הדרך שבה אנו מדברים עם הטלפון שלנו". לפיכך אנדרואיד 11 תציע מספר תכונות חדשות שמקלות על אנשים למצוא התרעות על הודעות נכנסות. הגרסה העדכנית גם נותנת למשתמשים את היכולת לפתוח במהירות שיחה דיגיטלית, על ידי לחיצה על "בועה" צפה המזהה את האדם שנמצא בצד השני של ההודעה. ה"בועות" החדשות של גוגל יהיו דומות למדי למה שפייסבוק משתמשת בו באפליקציית המסנג'ר שלה כבר מזמן.

הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה מתיימרת גם, כאמור, לעשות עבודה טובה יותר בשמירה על פרטיותם של אנשים, דבר שגוגל מואשמת לעתים קרובות בהזנחתו, או אף בהפרתו במכוון, משום שהיא אוספת מידע למכירת מודעות.

באנדרואיד 11 המשתמשים יישאלו אם הם מעוניינים להעניק לאפליקציה גישה למיקום שלהם פעם אחת בלבד, ואז המערכת לא תאפשר גישה עד שהמשתמש יאשר זאת שוב. אנדרואיד 11 גם תזהה אוטומטית מתי לא נעשה שימוש באפליקציה במשך זמן רב, ותכבה את ההרשאות הקודמות שהמשתמשים אולי שכחו שהעניקו לה בעבר.

אנדרואיד 11 בדרך אל כולנו

אנדרואיד 11 בדרך אל כולנו

עוד חידוש, על פי גוגל, הוא הפיכת התקשורת בין מכשירים מחוברים לפשוטה בהרבה. החידושים יאפשרו למשתמשים לגשת במהירות ולשלוט במכשירים החכמים שלהם במקום אחד על ידי לחיצה ארוכה על לחצן ההפעלה. ניתן לבצע התאמת הטמפרטורה, הדלקת האורות או ביטול נעילת דלת הכניסה באמצעות לחיצה מיידית, מבלי כל צורך לפתוח מספר אפליקציות.

פקדי המכשירים החכמים של המשתמש יופיעו לצד דברים אחרים שלהם הוא עשוי להזדקק באופן מהיר, כמו אמצעי התשלום שלו, או כרטיס העלייה למטוס שלו (עניין שנקווה שיהיה רלוונטי שוב בעתיד הלא רחוק). גוגל מציינת כי "אנו רוצים לחשוב על זה כ'כיס' לארנק הדיגיטלי שלכם, למפתחות ועוד".

עוד הרחיבה גוגל שהיא מציגה גם בקרי מדיה חדשים באנדרואיד 11, שעתידים להקל עליכם להעביר את המכשיר לתוכן האודיו או הווידיאו שלכם.

בעלי מכשירי ה-Pixel מוזמנים להיות נסיינים של התוכנה

אם התלהבתם כדאי שתזכרו כי גרסת בטה היא לרוב משהו שמשמש יצרני אפליקציות, והם הנייסינים הראשונים שלה, המאפשרים לגוגל להמשיך לעבוד על הבאגים בתוכנה לפני שמערכת ההפעלה מוצעת בחינם לבעלי סמארטפונים הפועלים באנדרואיד. מאידך, יצרני סמארטפונים וחברות תקשורת לניידים לא תמיד דוחפים במהירות את הגרסה הבאה של תוכנת אנדרואיד למשתמשים, ונוטים להשאיר מכשירים רבים פועלים בגרסאות ישנות יותר של התוכנה לזמן רב. הגרסאות החדשות של אנדרואיד מוצעות לרוב במהירות לבעלי מכשירי ה-Pixel של גוגל עצמה, אך אלה מהווים חלק קטן מאוד משני מיליארד המכשירים הסלולריים הפועלים בגרסאות שונות של אנדרואיד כיום.

אם אתם בעלי מכשירי Pixel אתם יכולים להצטרף לתכנית הבטה של גוגל, להוריד את הגרסה, כאן, ולהפוך לנסיינים שלה, על אף הסיכון הגלום בכך שאינה שלמה או מושלמת עדיין.

בהכנת הכתבה השתתפה נחמה אלמוג

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים