נשים ומחשבים: הדס טופור כהן, הרמן ישראל

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: הדס טופור כהן, דירקטורית בכירה, ניהול מוצר ופיתוח עסקי, הרמן ישראל

הדס טופור כהן, דירקטורית בכירה, ניהול מוצר ופיתוח עסקי, הרמן ישראל. צילום: סיון פרג'

שם ותפקיד: הדס טופור כהן, דירקטורית בכירה, ניהול מוצר ופיתוח עסקי, הרמן (HARMAN) ישראל.

ותק בתפקיד: 4 שנים.

תפקידים קודמים: ניהלתי בעבר את אחד מצוותי המוצר. קודם לכן עבדתי כמנהלת מוצר, מנהלת פרויקטים, ראשת צוות פיתוח, ואת דרכי הטכנולוגית התחלתי כתוכניתנית.

השכלה / שירות צבאי: שירתתי בממר"ם, התחלתי את דרכי כתוכניתנית, ראשת צוות, מנתחת מערכות וראשת מדור. תואר ראשון במחשבים וחוג משולב למדעי החברה בבר-אילן, MBA מאוניברסיטת תל אביב.

משפחה: נשואה ליחיאל, אמא ליעל (12), דן (9.5) ויונתן (9.5).

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

יד המקרה. התחלתי את הקריירה שלי בצבא, בקורס תכנות, וכך בעצם נכנסתי לעולם הטכנולוגיה והתאהבתי בתחום ובאתגרים. תמיד אהבתי את הצד הריאלי והטכני, ועם השנים מצאתי את הדרך לשלב בין הטכנולוגיה ליצירת ערך.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

לא באופן מודע ומכוון. אך עדיין החברה מסתכלת בצורה שונה על גברים ונשים בתפקידים בכירים לגבי ניהול הקריירה שלהם.

לדוגמה, כשאני טסה לנסיעות עבודה (כשעוד אפשר היה לטוס…) היו שואלים אותי איך בעלי מסתדר, אבל להיפך – אף אחד לא מתפלא איך אני מסתדרת. קיימת עדיין תפיסה, שהנשים אחראיות על הבית, וכאן נכנס בן הזוג לתמונה, ואם החלוקה שוויונית ותומכת זה בזה, זה אפשרי. אנחנו, הנשים, צריכות לדרוש כמו הגברים ולא לצפות להקלות בגלל שאנחנו נשים – להיות שוות בין שווים ולהוכיח שאנחנו טובות בלי קשר למגדר.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?
אני באופן אישי לא חוויתי אפליה. אך הרבה יותר מאתגר בתור אישה, וחובת ההוכחה שלך גדולה יותר. כאנקדוטה, אני עובדת בתחום תעשיית הרכב, שבעיקר ישנם תמיד גברים סביב השולחן בפגישות עם לקוחות, וכמעט תמיד לפני סבב ההיכרות וההצגה בטוחים שאני הזוטרה בצוות…

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים