רבעון טוב לקראוד סטרייק: זינוק בהכנסות, צניחה בהפסדים

המעבר לעבודה מהבית בעקבות הקורונה השפיע על החברה, שלפני מספר חודשים נכנסה לישראל: היא סגרה את הרבעון הראשון עם זינוק של 85% בהכנסות וקיטון של 26% בהפסד הנקי

פתחה את השנה ברגל ימין. קראוד סטרייק

חברת הסייבר האמריקנית קראוד סטרייק (CrowdStrike), שבינואר האחרון פתחה סניף בישראל, סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם עלייה חדה בהכנסות וירידה דו ספרתית בהפסד הנקי. מדובר בתוצאה ישירה של הצורך באבטחת העבודה מהבית, שגדלה מאוד בתקופת הקורונה. כתוצאה מכך, שער המניה שלה זינק במסחר שלאחר סגירת וול-סטריט אמש (ד') ביותר מ-6%.

קראוד סטרייק היא חברה גדולה, אבל פחות מוכרת בשוק הישראלי, בוודאי בהשוואה לענקיות אבטחה ותיקות כמו סימנטק, טרנד מיקרו וקספרסקי. נראה שהסיבה לכך היא העובדה שהחברה נכנסה לפעילות בישראל רק לפני כמה חודשים. עם זאת, קראוד סטרייק שמה מאז דגש על הפעילות בארץ והקימה כאן חברה בת בשם קראוד סטרייק ישראל, בניהולו של אחד מבכירי תעשיית אבטחת המידע המקומית – כפיר בירנבאום, לשעבר מנכ"ל סימנטק ישראל. יצוין שמדובר באחת מחברות הסייבר והאבטחה בעלות שווי השוק הגבוה ביותר: הוא עומד היום על 21.15 מיליארד דולר אל מול 12.2 לסימנטק ו-15.6 לצ'ק פוינט הישראלית. לעומת זאת, שווי השוק שלה נמוך במקצת מזה של פאלו אלטו, שמגיע ל-22.5 מיליארד דולר.

נתוני הרבעון מראים על עלייה חדה בהוצאות של החברה, שזינקו ב-51.66% ל-184.8 מיליון דולר, אבל עוד יותר מכך בהכנסות שלה, שהאמירו ב-85.4% ועמדו על 178.1 מיליון. מתוכן, ההכנסות ממכירות המנויים צמחו ב-88.7% ל-162.2 מיליון דולר וממכירות שירותים – ב-57.2% ל-15.9 מיליון.

כתוצאה מהעלייה הגדולה יותר בהכנסות מאשר בהוצאות, ההפסד הנקי צנח ב-26% לפחות מ-20 מיליון דולר – 19.22 מיליון, ליתר דיוק.

נתונים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות זינקו ב-60.5% ל-46.9 מיליון דולר, הרווח הגולמי כמעט שהוכפל והגיע ל-131.2 מיליון, והרווח הגולמי השולי עמד על 73.67%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-65.8% ל-153.8 מיליון דולר וההפסד התפעולי פחת ב-13.1% ל-22.6 מיליון. בהתאם לעלייה ברווחים, חבות המס של החברה האמירה בכ-75%.

ג'ורג' קורץ, מייסד משותף ומנכ"ל קראוד סטרייק, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "סיימנו את הרבעון עם תנופה חזקה וביצועים שעקפו את האומדנים שלנו. מספר הולך וגודל של ארגונים מכירים ביתרונות של פלטפורמת הסייבר פאלקון, פרי פיתוחנו". הפלטפורמה מבוססת הענן מציעה הגנה על נקודות קצה מפני פריצות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים