אפקט הקורונה: OurCrowd הקימה קרן של 100 מיליון דולר לטיפול במגפות

הקרן תשקיע בפתרונות להתמודדות עם משברים רפואיים והשלכותיהם - מחברות לפיתוח תרופות וחיסונים ועד לכאלה שמייצרות מערכות לעבודה ולמידה מרחוק

קרן חדשה שתסייע לטיפול במגפות. צילום אילוסטרציה: BigStock

OurCrowd, קרן ההשקעות הגלובלית, שפועלת מישראל, הכריזה היום (ג') כי הקימה קרן חדשנות להתמודדות עם מגפות עולמיות, שאליה היא מתכננת לגייס 100 מיליון דולר. זאת, במטרה להשקיע בפתרונות טכנולוגיים דחופים עבור צרכים עסקיים, חינוכיים וחברתיים שנוצרים על ידי מגפות עולמיות ומצבי חירום בריאותיים אחרים. הקרן פתוחה להשקעות הן של משקיעים פרטיים (מינימום השקעה: 50 אלף דולר) והן של גופים מוסדיים (מינימום השקעה: מיליון דולר).

הקרן תשקיע הן בחברות סטארט-אפ חדשות והן בחברות רלוונטיות שכבר נמצאות בפורטפוליו של OurCrowd. היא תתמקד בתחומי מניעה ובלימה של מלות ומגיפות, בכלל זה חברות שמייצרות חיסונים, בדיקות ומוצרים להגנה אישית; טיפול וריפוי, לרבות אבחון, ניטור מרחוק ורפואה דיגיטלית; והמשכיות וצמצום שיבושים, בין היתר פתרונות עבודה מרחוק, לימוד מרחוק, אוטומציית תוכנה, אימונים ביתיים ואבטחת סייבר.

מנהלי הקרן יהיו ד"ר מוריס לסטר, ד"ר מורי בלומנפלד ודיוויד סוקוליק. ד"ר לסטר הוא בעל ניסיון של יותר משלושה עשורים בתעשיית התרופות, והוא מומחה בזיהוי, פיתוח, ניהול ומימון של טכנולוגיות ביו-רפואיות. הוא הקים שש חברות שהפכו לציבוריות. לד"ר בלומנפלד ניסיון של יותר משלושה עשורים בחדשנות רפואית ב-GE מערכות רפואיות. מאחורי סוקוליק 20 שנים בסטארט-אפים, בחברות טכנולוגיה מובילות ובקרנות הון-סיכון.

ב-OurCrowd מציינים שהפורטפוליו של הקרן כולל יותר מ-20 חברות שמפתחות פתרונות להקלה על משבר הקורונה והשפעותיו, ואחדות מהן תהיינה מועמדות להשקעות המשך של הקרן החדשה. ביניהן ניתן לציין את מיג וקס, שמפתחת חיסון נגד הקורונה; זברה מדיקל ויז'ן, שפיתחה מערכת בינה מלאכותית לאבחון ולכימות ממצאי קורונה בצילומי CT סטנדרטיים של בית החזה; קיירון, שמאפשרת העברה ולאימות של מיליוני תוצאות של בדיקות קורונה בזמן קצר, באמצעות תהליכים רובוטיים אוטומטיים; וטייטוקר, שפיתחה פתרונות לביצוע מרחוק של בדיקות, לרבות בחולי קורונה, מה שמגן על הצוות הרפואי ויכול להקל על העומס במערכות הבריאות.

ג'ון מדבד, מייסד ומנכ"ל OurCrowd, אמר כי "ההתפשטות המהירה של מגפת הקורונה נתנה תוקף לרצון שלנו בעולם דיגיטלי מקושר, שערוך לפתור כל משבר באמצעות תקשורת גלובלית ותגובה מהירה. כדי שנוכל להשיב את העולם למסלול, יש עתה צורך דחוף בחדשנות. טכנולוגיה יכולה לסייע לנו להתגבר על בעיות רבות שנובעות מהמשבר, והגיעה העת שהיא תנוע מהר קדימה ותתקן את הטעון תיקון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים