ההזדהות של חברות הטכנולוגיה עם גל המחאה בארה"ב: לוגו בצבע שחור

כאות הזדהות וכמחווה לתנועת Black Lives Matter, החליטה טוויטר לצבוע את הלוגו שלה בשחור, ומיד הצטרפו אליה פייסבוק והחברות שבבעלותה – ווטסאפ, ואינסטגרם ● בנוסף, הודיע מארק צוקרברג, כי פייסבוק תתרום 10 מיליון דולר למאבק בגזענות

פייסבוק מזדהה עם המחאה על הגזענות

הרצח האכזרי של הצעיר השחור ג'ורג' פלויד על ידי השוטר הלבן במיניאפוליס מתסיס את הרשתות החברתיות לא פחות מאשר את רחובותיה של ארצות הברית.

בעוד גל המחאות מתפשט כבר ל-140 ערים בארצות הברית וגם לכמה ערים באירופה, גם ברשתות יש לכך ביטוי, עם האשטאגים כמו BlackLivesMatter, #WorldAgainstRacism, #ICantBreathe#, או BLM# ועוד, המגוללים את סיפורי הגזענות ברשתות החברתיות בימים האחרונים.

כאות הזדהות וכמחווה לתנועת  Black Lives Matter, החליטה טוויטר לצבוע את הלוגו שלה בשחור, ומיד הצטרפו אליה פייסבוק וכל החברות שבבעלותה – ווטסאפ, ואינסטגרם.

"הכאב של השבוע האחרון מזכיר לנו כמה רחוק נמצאת ארצנו מהענקת החופש לכל האנשים לחיות את חייהם בכבוד ובשלווה. זה מזכיר לנו שוב, שהאלימות שסובלים ממנה השחורים באמריקה היא היום חלק מהיסטוריה ארוכה של גזענות ואי צדק. לכולנו יש אחריות לגרום לשינוי", כתב מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק בפוסט אישי, והוסיף: "המאבק של ארגונים למען צדק זקוק למימון, ולכן פייסבוק תורמת עוד 10 מיליון דולר לקבוצות שפועלות נגד גזענות. אנו פועלים עם יועצים של זכויות אזרח ועם עובדים שלנו, כדי לזהות את הארגונים שעשויים להזדקק להם הכי הרבה ברמה המקומית והלאומית ממש ברג עזה".

נכון ש-10 מיליון דולר ולוגו שחור לא בדיוק ימגרו את בעיות הגזענות בארצות הברית, אבל נודה שהם התחלה טובה ומחווה נאה של צוקרברג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים