"רשת התקשורת – התשתית הכי קריטית בהמשכיות עסקית"

"המבחן של הרשת בתקופות משבר הוא יכולת הגמישות שלה, במה שקשור בהגדלת הקיבולת, ביכולת לייצר תמונת מצב מלאה על כל רכיביה והכי חשוב - בפשטות שלה", אמר גיא אלכסנדר, מנהל אזורי ישראל, יוון וקפריסין באריסטה

גיא אלכסנדר, מנהל אזורי ישראל, יוון וקפריסין באריסטה. צילום: ניב קנטור

"רשת התקשורת בארגון היא התשתית הכי קריטית כאשר מדברים על המשכיות עסקית, במיוחד בתקופות משבר כמו הקורונה. המבחן של הרשת בתקופות כאלה הוא יכולת הגמישות שלה, בכל מה שקשור בהגדלת הקיבולת, שמשתנה כל הזמן, ביכולת לייצר תמונת מצב מלאה על כל רכיביה והכי חשוב – בפשטות שלה", כך אמר גיא אלכסנדר, מנהל אזורי ישראל, יוון וקפריסין באריסטה.

אלכסנדר השתתף במפגש פורום המשכיות עסקית של אנשים ומחשבים, ששודר לפני ימים אחדים. במפגש הווירטואלי נטלו חלק מנמ"רים מארגונים שונים, שסיפרו כיצד שמרו על המשכיות עסקית בזמן משבר הקורונה ואיך הם נערכים לחזרה לשגרה, וכן מנהלי חברות IT שעובדות אתם.

לדברי אלכסנדר, "ארגונים זקוקים לאחידות, להשתמש באותה מערכת הפעלה ובאותה מערכת ניהול לכל הסביבות, כגון דטה סנטרים, נתבים ארגוניים וקמפוסים. הצורך הזה רק מתעצם בזמן חירום, לרבות במשבר הנוכחי, כאשר רוב העובדים היו בבית. הארגונים היו חייבים לתת פתרונות מיידים לאתגרים ברשת, כשלא היה זמן לבצע תהליכים שנעשים בתקופות שגרה, כגון פתיחת סיגמנטים והגדלת הקיבולת".

רישות ענן

הוא דיבר על הפתרון של אריסטה, המבוסס על תפיסת רישות הענן (Cloud networking). לדבריו, "אנחנו מציעים את הדור הבא של רשתות ונתבים, המכילים תוכנה ובינה מלאכותית, ומייצרים לא מעט תהליכים אוטומטיים".

אלכסנדר המשיך וציין כי "הייחוד בפתרון שלנו הוא באחידות שלו בכל חלקי הארגון. המערכות שלנו משרתות פתרונות בדטה סנטרים וגם בארגונים שאינם מוגדרים כגדולים. הבשורה בהם היא פשטות, ויש צורך הולך וגדל לפתרונות כמו שלנו, כחלק מהטרנספורמציה הדיגיטלית, שהארגונים שואפים אליה. היקף הקיבולת של הרשתות בארגונים גדל כל הזמן".

צילום ועריכת וידיאו: אורי אלון

בהמשך הוא הסביר את המורכבות שקיימת במערכות הלגאסי לניהול תקשורת. "במערכות אלה, הניהול של כל רכיב מתבצע בנפרד, על תצורות סגורות ועם דגימות בקרה מקריות, שלא מאפשרות ראייה מלאה של כל מה שקורה בארגון. זה מקשה מאוד על ההמשכיות העסקית, שהיא קריטית לארגונים", אמר.

"לעומת זאת", ציין, "תפיסת רישות הענן מאפשרת אוטומציה בניהול של כל רכיבי הרשת, בסביבות פתוחות. כשמיישמים תפיסה זו, קיבולת הרשת יכולה להיות קטנה בשלב הראשון ולגדול כל הזמן ללא כל צורך בפעולות מיוחדות, תוך שרואים בכל רגע נתון מה קורה בכל חלק של הרשת הארגונית".

אלכסנדר אמר כי גם מערכות הבקרה על אזורי הרשת השונים בארגון שאריסטה מציעה הן אחידות, "ואותה גרסת תוכנה יכולה להיות לרשת של הקמפוס הארגוני או לדטה סנטר. זהו היתרון המרכזי של הפתרונות שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים