הצלב האדום קורא להפסיק את מתקפות הסייבר על ארגוני הבריאות

"מתקפות מסוג זה מסכנות חיי אדם וממשלות חייבות לנקוט בפעולה מידית ומכרעת כדי לעצור אותן", נכתב במכתב שהוציא הארגון, ועליו חתומים 42 פוליטיקאים ואנשי עסקים מהעולם

המטרה: שארגוני בריאות לא יצטרכו טיפול נמרץ עקב מתקפות סייבר. מטה הצלב האדום בז'נבה. צילום: BigStock

הצלב האדום הבינלאומי יצא בקריאה לעצירת את מתקפות הסייבר על ארגוני בריאות ומוסדות מחקר בתחום זה ברחבי העולם. זאת, על רקע הגידול הבולט במתקפות סייבר על ארגונים אלה מאז פרוץ משבר הקורונה.

הארגון פרסם אתמול (ב') מכתב שעליו חתומים 42 פוליטיקאים ואנשי עסקים בינלאומיים, ביניהם בראד סמית', נשיא מיקרוסופט, ומדלן אולברייט, לשעבר מזכירת המדינה האמריקנית. את המכתב יזם מכון סייבר פיס – ארגון לא ממשלתי שמבקש "למנוע מהאינטרנט להפוך לנשק".

"מתקפות מסוג זה מסכנות חיי אדם. ממשלות חייבות לנקוט בפעולה מידית ומכרעת כדי לעצור אותן", צוין במכתב. לדברי פיטר מאורר, נשיא הוועד הבינלאומי של הצלב האדום, "אנחנו מקווים שממשלות העולם יפעלו על מנת לאשר את התחייבויותיהן לכללים הבינלאומיים שאוסרים פעולות מסוג זה".

מתקפות על ארגוני בריאות בצ'כיה – ובמדינות נוספות

הדרישה להפסקת המתקפות מגיעה כחודש לאחר שצ'כיה הודיעה כי מגזר הבריאות שלה עבר מתקפת סייבר. זו הביאה לתגובה נוקבת של מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, שכינה את המתקפה "בלתי אחראית ומסוכנת עמוקות", והוסיף כי על האשמים "לצפות לתוצאות". צ'כיה וממשלת ארצות הברית טרם מסרו מי עומד מאחורי המתקפה.

לפני כחודשיים דווח כי היקף מתקפות הסייבר של האקרים נגד ארגון הבריאות העולמי יותר מהוכפל מאז תחילת משבר מגפת הקורונה.

מגמה נוספת, שמצאו חוקרי האבטחה של קספרסקי, היא האקרים שתוקפים בתי חולים וארגוני בריאות שמעורבים במאמץ העולמי למציאת תרופה לקורונה. על פי ענקית האבטחה, בימים האחרונים אירעה שורה של מתקפות סייבר, בעיקר מסוג כופרות, נגד כמה בתי חולים באירופה ששקועים בימים אלה במאמץ. קוסטין ראיו, מנהל חטיבת המחקר והניתוח בקספרסקי, אמר כי "במקרי קיצון, סיטואציה זו עלולה להוביל לאובדן חיי אדם, בין אם מכיוון שהמשאבים הנדרשים לטיפול אינם זמינים עוד ובין אם ישנה האטה משמעותית בתהליכים בבתי החולים. חשוב מאוד שבתי החולים יהיו מוגנים וישמרו על המידע שלהם".

בכירים בארגוני בריאות, כמו גם מומחי אבטחת מידע והגנת סייבר, התריעו שהאקרים מכל המינים מחפשים דרכים כיצד להפיק תועלת מהמשבר העולמי ומהחששות של מאות מיליונים בעולם מהנגיף. על פי גורמי אבטחה, מדי יום קמים כ-2,000 אתרים הקשורים לקורונה, ורבים מהם נגועים בנוזקות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים