"המשכיות עסקית צריכה להיות הוליסטית ולענות למגוון תרחישים"

אבי רייכל, מנמ"ר זרטו ומנהל הפעילות המסחרית שלה בארץ, מסביר אילו אתגרים עומדים בפני המנמ"רים להתאוששות ממשבר הקורונה, ולמה הם צריכים להיות פרו-אקטיביים ולהתכונן כבר עכשיו לאירוע דומה

אבי רייכל, מנמ"ר זרטו ומנהל הפעילות המסחרית שלה בישראל. צילום: יח"צ

החזרה לשגרה בארגונים מלווה בהפעלת תכניות להמשכיות עסקית. לדברי אבי רייכל, מנמ"ר זרטו ומנהל הפעילות המסחרית שלה בישראל, משבר הקורונה יצר מציאות מורכבת בכל הנוגע להתאוששות העסקית, בדגש על עבודה מהבית. רייכל דיבר בכנס הווירטואלי על המשכיות עסקית של אנשים ומחשבים, ששודר שלשום (א').

בכנס השתתפו מנמ"רים ומנהלי חברות IT שעובדים אתם. זרטו מספקת פתרונות גיבוי, התאוששות מאסון והעברת מידע בין דטה סנטרים, בדגש על יכולת התאוששות מהירה ואובדן נתונים מינימלי. החברה הוקמה לפני 10 שנים, המוצרים שלה נמכרים ב-75 מדינות, מספר לקוחותיה עומד יותר מ-8,000, מרכז הפיתוח שלה הוא בישראל ובאחרונה היא החלה להטמיע פתרונות גם בשוק הישראלי.

"תכנית המשכיות עסקית צריכה להיות הוליסטית ולתת מענה לאתגרים רבים, שמוקרם בסוגים שונים של אירועים, ולא רק עבודה מהבית, כמו בזמן הקורונה", אמר רייכל. "אני מציע למנמ"רים להיות פרו-אקטיביים ולא להמתין לאסון הבא. התנאי הבסיסי לכך הוא להיות מתואמים עם הביזנס, לתאם ציפיות, לוודא שיש להם את הכלים הנכונים וככלל, להיערך בזמן".

לדברי רייכל, "כאשר מדברים על התאוששות עסקית, הנזקים הם הרבה יותר מפגיעה בפרודוקטיביות. מדובר בדברים הרבה יותר חמורים, כגון אובדן לקוחות ונזק למוניטין. לכן, צריכים להיות מוכנים לכל תרחיש".

הוא התייחס גם להיבט הסייבר. "אמנם מושקעים מאמצים רבים בהגנה מפני מתקפות סייבר, אולם אסור להיכנס לשאננות ולהגיד: 'לי זה לא יקרה'. מתקפות סייבר כבר אינן שאלה של האם אלא מתי", אמר.

צילום ועריכת וידיאו: אורי אלון

"בדיקות, בדיקות, בדיקות"

רייכל הציג בדבריו את הפתרון של זרטו, שלדבריו הביא ל-"מהפכה בתחום הרפליקציה" שהחברה חוללה ב-10 שנות קיומה. "היתרון של המוצר הוא קודם כל ההעתקה הרציפה, שאינה מבוססת על סוכנים, ללא סנאפשוטים וללא חלונות גיבוי", הסביר.

נקודה נוספת שהוא העלה היא היכולת של הפתרון להתאושש במהירות לנקודת זמן הסמוכה עד כדי שניות מנקודת הכשל באירוע המשברי. לדבריו, "פתרון גיבוי רגיל לא מספיק במצבים כאלה. המערכת שפיתחנו מאפשרת להגדיר נקודת שיחזור סמוך מאוד לזמן שהאירוע קרה ואז, היקף אובדן המידע קטן יותר. זאת, בעוד שבמערכות אחרות, יש צורך לגבות מידע בהפרש של יום, מה שמגדיל את הסיכונים ועלול להביא לאובדן מידע חשוב".

רייכל טען כי "יש חשיבות עליונה לכך שפתרון ההתאוששות מאסון יאפשר התאוששות של אפליקציות שלמות בפשטות, ולא רק קבצים או VMים בודדים". כמו כן, יש במערכת של זרטו מנוע אנליטי, שמאפשר בקרה ושליטה על כל הפלטפורמות – מקומי ובענן הפרטי והציבורי. הוא המליץ לבחון שימוש בענן כתחליף לאתר התאוששות מאסון מקומי, וציין שהחברה מסייעת ללקוחות לנייד אפליקציות בין תשתיות און-פרמיס לענן ובחזרה.

לסיום, ההמלצה העיקרית של רייכל לאנשי המחשוב הארגוניים היא "בדיקות, בדיקות, בדיקות". "יש להטמיע מערכות אוטומטיות שיבצעו בדיקות המשכיות עסקית אוטומטיות בכל דרך ותדירות שהן. ככל שארגונים יעשו בדיקות בתדירות הכי גבוהה, כך הם יהיו מוכנים טוב יותר", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים