הטאבלט שיודע לזהות חום גוף

דרור לביא, סמנכ"ל פיתוח עסקי בקבוצת חיון מקבוצת אולטרייד, סיפר בוובינר המשכיות עסקית של אנשים ומחשבים על פתרון שהחברה הטמיעה בשוק הישראלי, המבוסס על מחשב לוח ייעודי בעל יכולות תרמיות

דרור לביא, סמנכ"ל פיתוח עסקי בקבוצת חיון מקבוצת אולטרייד. צילום: יח"צ

משבר הקורונה יצר לא מעט הזדמנויות עסקיות לחברות טכנולוגיות, שידעו להתאים את המוצרים והפתרונות שלהן למציאות שהשתנתה בכל העולם במהירות שיא ויצרה ביקושים לאתגרים שלא היו קודם. אחד מהם הוא הצורך במדידת חום בכניסה למתחמים, אתרים, מקומות עם ריכוז גבוה של אנשים וכדומה.

בדיקת החום הייתה, כידוע, אחד התנאים להתחלה ליציאה מהסגר שנכפה עלינו בחודשיים האחרונים, ומכאן שבתוך זמן קצר נוצר ביקוש למכשירים וכלים שיודעים למדוד חום למבקשים להיכנס למקום מסוים, וזאת מבלי לייצר תורים ועומסים בכניסה.

דרור לביא, סמנכ"ל פיתוח עסקי בקבוצת חיון מקבוצת אולטרייד, סיפר בוובינר המשכיות עסקית של אנשים ומחשבים ששודר היום על פתרון שהחברה הטמיעה בשוק הישראלי, המבוסס על מחשב לוח ייעודי בעל יכולות תרמיות.

לדברי לביא, הטאבלט נועד במקור לשמש אמצעי בקרה ופתיחת שערים בכניסה למקומות על בסיס זיהוי פנים, טכנולוגיה שמקובלת מאוד כיום ברחבי העולם וגם בישראל.

"כאשר החלו סימני המגיפה, התאימה החברה את המוצר לביקושים בשוק הישראלי ולדרישות משרד הבריאות, והפכה אותו למעשה למכשיר חכם עם יכולות תרמיות, שיודע לזהות את החום של הנכנס ולהתריע בהתאם להגדרות שהלקוח מכניס לתוכו לפי צרכיו", אמר.

צילום ועריכת וידיאו: אורי אלון

"בתחילת השנה, כאשר פרצה המגיפה ביקשנו מהיצרן לעשות התאמות, עשינו השלמות פה בארץ, עם. עברית, מלאה, תוך הקפדה על כללי ההגנה על הפרטיות וביטול היכולת לשמור תמונות, והתחלנו לשווק בחו"ל", מסביר לביא. הוא מציין, כי המוצר מיוצר בטייואן, עם צוות פיתוח בסין, כשההרכבה נעשתה במפעלי ההרכבה של הקבוצה בברקן. לדברי לביא, המוצר כבר הופץ ונמצא בכניסה לרשתות שיווק, מרכזי קניות, מבנים שונים ועוד. למכשיר הוכנסה גם פונקציה של מסיכה, כלומר המכשיר יודע לזהות אדם שנכנס ללא מסיכה ולהתריע על חום גוף חריג, בהתאם לדרישות הלקוח", ציין.

בנוסף לטאבלט, לביא מספר, כי החברה ייבאה לארץ טלפון חכם, שנועד גם הוא למדידת חום, אבל הוא נמצא בשימוש בכניסה למתחמים שנכנסים אליהם בדרך כלל כמויות גדולות של אנשים, או דרך חניונים. לביא מסביר, כי הייחוד של הטלפון שיש בו מצלמה חכמה, שיודעת לזהות חום לקבוצות של אנשים, במרחק של עד שלושה מטרים, ללא צורך בבדיקה נקודתית של כל אחד. זה חשוב במקומות כמו איצטדיון כדורגל, אולמות אירועם גדולים ועוד. הלקוח מגדיר את רמת החום, והמכשיר יודע לזהות ולאתר למי יש חום גבוה ולמנוע את כניסתו. לביא מסביר, כי מדובר בטלפון אנדרואיד, שביום יום הוא טלפון רגיל לכל דבר ועניין, אולם יש לו יכולות מובנות נוספות, שבדרך כלל מיושמות בזרועות הביטחון, ההופכות אותו לכלי עבודה מוקשח, עמיד, עם סוללה חזקה לשימושים אלו.

"המוצר אמנם יובא כדי לתת מענה למגיפה, אבל אנחנו בטוחים שהוא ישרת אותנו עוד הרבה שנים", אומר לביא לסיום.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רונן

    לא הבנתי, מה החידוש? גם בלפטופ XPS 13 9300 יש מצלמת אינפרא אדום קטנה שמיועדת ל windows hello שזה בעצם מזהה את הפנים שלך ומכניס אותך לווינדווס, שבעזרת כתיבת תוכנה קטנה שתיקח בערך יומיים אפשר להשתמש בה למדידת חום.

אירועים קרובים