למרות העלייה באי-קומרס: ירידה ברווח של עליבאבא

משבר הקורונה הביא אתו גידול במסחר המקוון, אך הדבר לא בא לידי ביטוי בתוצאות הרבעוניות של עליבאבא: הרווח הנקי שלה צנח ● עם זאת, ההכנסות גדלו ועקפו את תחזיות האנליסטים

תנפיק בהונג קונג או בשנחאי עלי באבא

תקופת הקורונה נחשבת טובה לעולם האי-קומרס, מאחר שקונים רבים החליפו את החנויות הפיזיות הסגורות באלה הווירטואליות. אלא שהדבר לא ניכר בתוצאות הכספיות של עליבאבא לרבעון האחרון של השנה הכספית, שהחברה פרסמה בסוף השבוע. ההכנסות שלה אמנם עלו, אבל הרווח הנקי צנח, עקב עלייה תלולה בהוצאות.

התוצאות עקפו את תחזיות האנליסטים, אך בשוק ההון מודאגים שמא מלחמת הסחר שבין ארצות הברית לסין תפגע בחברה, לרבות במעמדה כחברה הנסחרת בבורסה האמריקנית.

הביצועים השנתיים של עליבאבא מראים על עלייה גדולה יותר בהכנסות מאשר בהוצאות – של 35.3% ל-72 מיליארד דולר לעומת של 30.8% ל-50 מיליארד, בהתאמה. כתוצאה מכך, הרווח התפעולי צמח ב-60.7% ל-12.9 מיליארד דולר, זה הנקי האמיר ב-70% ל-21 מיליארד והרווח לבעלי המניות זינק ב-75% ל-19.8 מיליארד.

המגמות ברבעון היו שונות: הוצאות החברה זינקו בתקופה זו ב-26.5% ל-15.1 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות עלו בכ-23% ל-16.1 מיליארד. כתוצאה מכך, הרווח הנקי צנח ב-99.7% ל-49 מיליון דולר בלבד והרווח לבעלי המניות צלל ב-87.6% ל-455 מיליון.

עוד עולה מהנתונים שההוצאות הגולמיות צמחו ב-30.4% ל-10.2 מיליארד דולר, הרווח הגולמי גדל ב-10.4% ל-5.9 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 36.58%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-19.1% ל-4.9 מיליארד דולר והרווח ירד ב-18.6% למעט יותר ממיליארד.

דניאל ז'אנג, יו"ר ומנכ"ל עליבאבא, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "הייתה לנו שנה כספית טובה והצגנו נתונים היסטוריים: השנה, עקפנו בפעם הראשונה את הסכום של טריליון דולר במחזור הפעילות. אנחנו ממשיכים לגדול עם בסיס לקוחות של 960 מיליון איש בכל רחבי העולם. הביצועים של הרבעון האחרון נפגעו ממגפת הקורונה, אך זה לא פגע בתחזיות השנתיות של הנהלת החברה – ובתוצאות השנתיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים